5 ian. 2019

„Speranța pierdută” de Colleen Hoover ― Iubirea salvează ființa din propriul Infern?

Titlu original:Losing Hope
   Autoare: Colleen Hoover
   Editura: Epica
 ColecțieEpicLove
   Nr. de pagini:352
   Disponibilă: aici
   Rating:★★★★★+ 

Speranța Pierdută a devenit repede, una din cărțile mele preferate. Nu mă așteptam să-mi placă atât de mult, pentru că de obicei cărțile văzute din două perspective riscă să plictisească lectorul, iar eu am încercat să stau departe de ele pe cât posibil. Editura Epica mi-a făcut o surpriză publicând și cel de-al doilea volum din Fără Speranță, și n-am mai putut fugi. Ce-i drept, o citisem când apăruse, iar acum reîntâlnindu-mă cu Holder, imposibilul s-a produs și mi-am declanșat amintirile poveștii de odinioară. Sky și Holder sunt două personalități puternice, cu simțuri agere și un trecut comun. Totul e dat uitării, dar el recuperează ultima fărâmă de speranță pierdută.
 
Colleen Hoover este și va rămâne una dintre scriitoarele mele preferate. Întotdeauna aduce idei inovatoare și inserează pe alocuri cruntul adevăr de care fugim cu toții. Pentru ea, aceste subiecte sunt o lejeritate, creionează lumi colorate, apoi distruge totul doar cu o afirmație. Dramele din cărțile ei sunt emoționante, rupte dintr-un suflet chinuit, iar personajele sunt cu adevărat puse la încercare. Nu mă voi plictisi niciodată de felul în care scrie și abia aștept ca editura să mai publice romane cu teme realiste.

În Speranța Pierdută am regăsit două personaje defecte din toate punctele de vedere, dar chiar și așa, atitudinea lui Sky m-a enervat și chiar crezusem că se preface. Totul a fost bine gândit, iar la sfârșit am ajuns să-mi dau seama că citisem pentru prima dată o scrisoare a unei fete ce s-a sinucis. Stilul de scriere este lejer, dar vă recomand să citiți cele două romane la un interval relativ mare, pentru că se cam repetă acțiunea și trebuie să aveți multă răbdare.

Totul începe atunci când cea mai bună prietenă a sa, dar și a surorii sale, dispare hilar în circumstanțe totalmente necunoscute. Nimeni nu știe unde, cine, sau de ce, ar răpi un copil cu un suflet pur ca al lui Sky. Nici măcar Holder nu înțelege de ce, o caută cu disperare, deși era doar un copil la momentul respectiv, însă acest lucru nu l-a oprit în a-și căuta prietena adevărată. Nu s-a oprit, decât atunci când problemele familiare l-au ajuns din urmă, iar cea mai afectată dintre toți,a fost sora sa geamănă. 

Timpul s-a risipit repede, iar Holder și sora sa au început o nouă viață după divorțul părinților. Sau cel puțin asta au încercat, dar unul dintre ei eșuează lamentabil. 

Într-o noapte, Holder o găsește pe sora sa mortă cu o doză de medicamente lângă ea. Totul se termină în acel minut, iar minutele de după sunt doar o ceață permanentă, ce nu va dispărea vreodată din aproprierea sa. 


Nu știe motivul pentru care Lesslie a recurs la un asemenea gest. Cert e că pentru el  fost un șoc, iar în fiecare zi îi scrie o scrisoare în care-i povestește ceea ce face în ziua respectivă. A fost cu adevărat emoționant, am încercat să nu plâng, însă finalul m-a sfâșiat complet. Am rămas cu un gust dulce-amar.

Sky e o fată simplă, venind dintr-o familie simplă, deci nu are nimic deosebit. Sau are? Atunci când o vede Holder, inimile lor se conectează, deși a ei e înghețată în amintiri. Lui nu-i pasă și  luptă pentru a repara o puștoaică pe care nu o cuno\ște, dar pe care pretinde că o știe. Ea să fie vecina lui răpită? Prietena din copilărie? Tot ce e posibil, așa că se agață de un sentiment misterios și se avântă în luptă. 

Copilăria lui Sky e vagă, nu-și amintește mai nimic, iar alergatul cu noul ei prieten-super-arătos o face vulnerabilă. Atingerile lui, privirea acestuia, vorbele calde, îi trezesc o familiaritate pe care nu știe cum să o perceapă. Dar odată ce-și revede trecutul, totul se schimbă. Viața ei, dar și a lui Holder se cutremură atunci când tatăl lui Sky revine în viața acestora cu un secret nemărginit. Zarurile au fost aruncate, cine câștigă?
A fost o lectură cu o încărcătură afectivă, complexă și motivațională. V-o recomand pentru temă, idee, dar și pentru modul în care sunt povestite întâmplările. Vă captivează și ajungeți la final să realizați că totul s-a terminat prea repede. Citiți-o cu răbdare, e o lectură ce merită tot timpul. Lectură plăcută! Ne citim mai târziu!


Cumpără Speranța pierdută de Colleen Hoover de pe:           



Un comentariu:

  1. MĂRTURIE

    Numele meu este Navita, eu sunt din Polonia, împărtășesc asta la baza lumii cu adevărata mea poveste de viață, vreau ca lumea să știe despre dr. Ogundele, un om grozav care este puternic și onest, aveam probleme cu soțul meu și m-a divorțat, doar pentru că nu am avut un copil pentru el după 9 ani de căsătorie și căut ajutor de pretutindeni, știu că cineva mă poate ajuta și am văzut un anunț al unui bărbat care vorbea despre dr. Ogundele despre cum el i-ar putea ajuta cu 24 de ore, i-am contactat repede și mi-a spus că mă va ajuta cu problema mea cu 48 de ore nu am fost sigur de cuvintele lui, până acum mi-a adus înapoi sotul meu care a plecat în mai puțin de 48 de ore și de când întoarcerea soțului meu sunt cea mai fericită femeie de pe pământ pentru că sunt însărcinată cu copilul, mărturisesc astăzi pentru că i-am spus lui Dr Ogundele că voi lăsa lumea să știe despre el și chiar și pentru aceia dintre voi care au nevoie de soluție în problemele voastre de viață, contactați-l astăzi și găsiți soluția prin: WhatsApp și Viber Chat: +27638836 445. Email: ogundeletempleofsolution@gmail.com.

    RăspundețiȘtergere