11 feb. 2017

Top 10 serii/trilogii pe care trebuie să le citești neapărat



Cititori de pretutindeni, v-am pregătit o listă cu 10 serii/trilogii minunate, care mi-au plăcut atât de mult, încât vreau să le împărtășesc și cu voi. Majoritatea aparțin genului fantasy și SF.



1. Dispozitive Infernale, de Cassandra Clare


 Tessa Gray, o adolescenta de saisprezece ani, traverseaza oceanul pentru a-si gasi fratele. Destinatia ei este Anglia, in plina epoca victoriana, dar ceva terifiant o asteapta in Lumea de Jos a Londrei, unde vampiri, vrajitori si alte creaturi supranaturale bantuie strazile iluminate cu gaz.
Numai vanatorii de umbre, razboinici hotarati sa scape lumea de demoni, mentin cat de cat ordinea in acest haos. Rapita de misterioasele Surori Intunecate, membre ale unei organizatii secrete numite clubul Pandemonium, Tessa afla curand ca ea insasi face parte din Lumea de Jos si ca este posesoarea unui talent rar: puterea de a se transforma, dupa propria-i vointa, intr-o alta persoana. Insa Magistrul, o figura misterioasa care conduce clubul, nu se va da in laturi de la nimic pentru a face ca puterea Tessei sa-i apartina.
Fara prieteni si haituita, Tessa se refugiaza la vanatorii de umbre de la Institutul din Londra, care jura sa-i gaseasca fratele daca ea isi va folosi puterea pentru a-i ajuta. Tessa descopera ca e fascinata, in aceeasi masura, de doi prieteni buni: James, a carui frumusete fragila ascunde un secret mortal, si Will, cel cu ochi albastri, ale carui stari de spirit schimbatoare, alaturi de o ironie caustica ii tin pe toti la distanta... pe toti in afara de Tessa. Pe masura ce cautarea lor ii atrage tot mai adanc in inima unei urzeli oculte care ameninta sa-i distruga pe vanatorii de umbre, Tessa isi da seama ca ar putea fi nevoita sa aleaga intre a-si salva fratele si a-si ajuta noii prieteni sa salveze lumea… si ca dragostea poate fi cea mai periculoasa magie.
   

Părerea mea

Trilogia Dispozitive Infernale a fost una dintre cele mai bune citite de mine vreodată. Odată intrată în universul vânătorilor de umbre creat de Cassandra Clare, nu am mai putut ieși de acolo. Am rămas captivă, iar după ce am terminat de citit cărțile, am rămas cu un mare gol în suflet. Mi-a plăcut triunghiul amoros Tessa-Will-Jem și cred că și vouă vă va plăcea. V-o recomand din suflet. Trebuie să o citiți, mai ales dacă sunteți fani ai genului fantasy


2.Instrumente Mortale, de Cassandra Clare



Clary Fray, o fata de cincisprezece ani, are darul Vederii… un dar pe care ceilalti oameni nu-l au. Ea vede vampiri, varcolaci, zane, demoni si alte creaturi care populeaza Lumea din Umbra.


In Orasul Oaselor (City of Bones) cartea intai din seria Instrumente mortale (The Mortal Instruments), mama lui Clary, Jocelyn, dispare si ea insasi e atacata de un demon - un ravener inspaimantator. Astfel, tanara ajunge sa-i cunoasca pe vanatorii de umbre, razboinici a caror misiune este sa-i apere pe oameni de demoni si sa-i controleze pe vampiri si varcolaci.

Un roman urban fantasy pentru tineri de toate varstele cu, o actiune plina de suspans, ritm alert, imaginatie si originalitate!


Părerea mea

Cum universul vânătorilor de umbre pe care l-am găsit în Dispozitive Infernale mi-a plăcut și m-a atras atât de mult, nu puteam să nu citesc și seria Instrumente Mortale, scrisă de acceași autoare. De data aceasta, este o serie de 6 volume, care m-a fascinat la fel de mult ca trilogia anterioară. Stilul autoarei este unul dintre cele mai atrăgătoare din câte am citit până acum. Cuplul meu preferat din toată seria este cel format de Alec Lightwood și Magnus Bane. Nu ai cum să nu îi iubești. Mi-a plăcut și sarcasmul lui Jace Herondale și trebuie să recunosc că am râs în hohote la unele replici de-ale lui. Vă recomand să le citiți după lecturarea Dispozitivelor Infernale.

Ecranizarea : The Mortal Instruments : City of Bones (2013) (click pentru a viziona trailerul)
Serial TV : Shadowhunters (2016) (click pentru a viziona trailerul)



3.Jocurile Foamei,de Suzanne Collins



Intr-un viitor postapocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odata ca America de Nord se intinde natiunea Panem. Ca simbol al puterii Capitoliului asupra celor douasprezece districte conduse cu o mana de fier, in fiecare an este organizat un concurs sadic si sangeros – Jocurile Foamei. Douazeci si patru de adolescenti sunt rapiti de langa familiile lor si aruncati in lupta pe viata si pe moarte, televizata in direct si urmarita cu frenezie. Doar unul dintre ei se va intoarce acasa faimos, bogat si... viu. Cine va castiga cursa nebuna pentru supravietuire?

Părerea mea : 

Ne desprindem de lumea magică a vânătorilor de umbre și descoperim o nouă lume. O lume împărțită în districte, unde în fiecare an se organizează Jocurile Foamei. Anual, o fată și un băiat din fiecare district vor fi "sacrificați" și vor fi nevoiți să lupte pentru supraviețuire. Ce m-a atras pe mine cel mai mult la această trilogie pe lângă subiectul inedit, este curajul și tăria protagonistei Katniss Everdeen. Mi-a plăcut să trăiesc alături de ea fiecare moment și decizie pe care aceasta o lua și am stat cu sufletul la gura pe parcursul celor trei cărți. Trebuie să citiți neapărat Jocurile foamei ! Vă va plăcea cu siguranță.

Ecranizare : The Hunger Games ( 4 filme) - click pe link pentru a viziona trailerul



4. Academia Vampirilor, de Richelle Mead



 Academia Sf. Vladimir nu este o scoala ca oricare alta, ci un loc secret, ascuns in strafundurile padurilor din Montana, in care moroii (vampiri vii si muritori) sunt educati in tainele magiei, iar tinerii dhampiri (jumatate oameni, jumatate vampiri) sunt antrenati sa-i apere de atacurile sangeroase ale strigoilor (morti vii), cei mai inspaimantatori si mai periculosi vampiri.
Rose Hathaway, o fata dhampir, se pregateste sa devina garda de corp pentru prietena ei cea mai buna, printesa moroi Lissa Dragomir. Antrenamentul pentru lupta cu strigoii este unul dur si epuizant, iar, pe langa intrigile si comploturile din Academie, situatia ei se complica din cauza unei idile tainuite si interzise. Avand o legatura psihica iesita din comun, cum nu s-a mai intalnit de secole, cele doua eroine incearca sa faca fata amenintarilor...

Părerea mea

La început m-am ferit de această serie. Pur și simplu credeam că este plictisitoare și nu mă mai pasiona să citesc despre vampiri. Și probabil și voi vă feriți de această serie din această cauză. Ei bine, credeți-mă că am făcut o greșeală crezând această serie una banală. Îmi pare rău că nu am citit-o mai devreme.Vampirii sunt interpretați cu totul și cu totul altfel de Richelle Mead. Veți descoperi atât de multe lucruri noi și interesante, încât nu veți mai lăsa cărțile din mână. V-o spun eu, pentru că am pățit-o. Mi-a plăcut prietenia dintre Rose și Lissa, una puternică și nedeterminată. Dintre personajele masculine, cel mai mult mi-a plăcut de Adrian Ivashkov, cel cu replicile mereu la el și cu sarcasm nemaiîntâlnit. Nu vă lăsați intimidați de faptul că este o serie cu și despre vampiri. Nu vă va dezamăgi. Ba chiar veți adora această serie. Trust me !

Ecranizare : Vampire Academy (2014) - click pe link pentru a viziona trailerul

5.Miss Peregrine, de Ransom Riggs



O tragedie îl aruncă pe tânărul Jacob, în vârstă de doar şaisprezece ani, pe o insula izolată. Aici descoperă ruinele căminului “pentru copii deosebiţi” al domnişoarei Peregrine. Pe măsură de Jacob înaintează pe holurile şi prin dormitoarele parăsite, îşi dă seama că  cei care s-au adăpostit cândva acolo au fost mai mult decât deosebiţi. Poate că nu întâmplător au fost trimişi într-un loc uitat de lume. Şi, oricât de bizar ar suna, ar putea fi încă în viaţă. Un roman fascinant, ilustrat cu fotografii tulburătoare, care-1 va încânta pe adulţi, pe tineri şi pe toţi cei care vor să se bucure de o aventură în lumea umbrelor. 

Părerea mea

Cu siguranță Miss Peregrine reprezintă ceva cu totul nou pentru mine. Nu am mai citit o carte care să semene cu trilogia scrisă de Ransom Riggs. Ideea mi se pare una interesantă și atrage cititorul din mai multe puncte de vedere. Stilul impecabil al autorului mi-a plăcut și m-a captivat încă de la primele pagini, iar faptul că vom găsi diverse fotografii pe parcursul lecturii, face ca totul să devină mult mai interesant. Până și coperțile emană un mister aparte. În această trilogie, veți întâlni copii speciali, care au puteri supranaturale. Acești copii sunt îndrumați de Miss Peregrine, care pentru mine reprezintă un model demn de urmat. Citiți trilogia și trăiți aventurile alături de copiii speciali. Eu m-am simțit ca și cum aș fi fost una dintre ei. 

Ecranizare : Miss Peregrine (2016) - click pe link pentru a viziona trailerul


6.Mara Dyer, de Michelle Hodkin



Mara se trezeste intr-o buna zi la spital, fara sa stie de ce se afla acolo si ce anume i s-a intamplat. Amintirile ii revin treptat si dureros, stie ca a avut un accident ingrozitor, in care prietenii ei au murit, dar ea a scapat aproape fara nicio zgarietura. Desi familia ei hotaraste sa inceapa o viata noua in Florida, amintirile o asalteaza pe Mara, provocandu-i episoade psihotice. In acest amestec straniu de nebunie si realitate, Noah, cel mai frumos baiat pe care l-a vazut vreodata, pare sa se fi indragostit de ea. Cat din aventurile Marei Dyer sunt vis si cat sunt adevar? E doar o adolescenta care sufera de sindrom post-traumatic sau exista ceva mai misterios in spatele inchipuirilor ei?

Părerea mea

Deși trilogia nu este complet tradusă la noi încă, volumul 3 va apărea în curând. Mara Dyer este o trilogie ce merită citită de fiecare dintre voi. Veți rămâne șocați cât de mult vă va plăcea. Când a apărut primul volum, trebuie să recunosc că m-a atras mult coperta. Îmi făceam mii de scenarii în minte despre ce subiect ar putea aborda. Este o trilogie psihologică, care se va juca atât de tare cu mintea voastră, încât vă va da dureri de cap. Cel puțin eu așa am pățit. Când terminasem primul volum eram de-a dreptul șocată la ce întorsătură luaseră evenimentele din viața protagonistei, Mara Dyer. Am fost atrasă și de personajul masculin, Noah Shaw, care este descris ca fiind băiatul perfect. Nu știu dacă am găsit vreun defect la acestor cărți. Pur și simplu sunt geniale și sunt must-read



7.Lux, de Jennifer L'Armentrout



Inceputurile sunt intotdeauna dificile.
Cand ne-am mutat in Virginia de vest, chiar inaintea ultimului meu an de liceu, ma resemnasem sa am de-a face cu accente ciudate, acces intermitent la internet si teribil de multa plictiseala… pana cand am dat cu ochii de vecinul meu sexy, inalt si cu ochii de un verde straniu. Lucrurile pareau deja sa mearga mai bine.
Si pe urma a deschis gura. Daemon este enervant. Arogant. Imi vine sa-l omor. Nu ne intelegem deloc. Absolut deloc. Dar cand un strain ma ataca si Daemon efectiv face timpul sa incremeneasca doar cu o simpla miscare a mainii, ei bine, ceva… neasteptat se intampla.
Vecinul meu extraterestru sexy a lasat o urma pe mine. Da, ati auzit bine. Extraterestru. Se pare ca Daemon si sora lui Dee au o galaxie de inamici care vor sa le fure abilitatile, iar atingerea lui Daemon ma face sa stralucesc ca luminile din Vegas.
Singurul fel in care pot ramane in viata in toata povestea asta este sa stau cat mai aproape de Daemon, pana cand amprenta vrajii extraterestre dispare de pe mine.
Asta daca nu-l omor mai intai.

Părerea mea

La această serie m-a atras atât coperțile (care sunt atât de frumoase), cât și descrierea primului volum. Am fost intrigată să cunosc mai multe despre extratereștri, despre Daemon Black în special, care este cel mai sexy extraterestru pe care vi-l puteți imagina. Nu mai spun de replicile lui pline de ironie, care îți stârnesc râsul instantaneu. Iar Katy este o adolescentă care citește! Da, citește și are un blog. Super tare, nu? La noi sunt traduse 4 volume, dar al 5-lea apare în a doua jumătate a anului 2017. 


8.Al cincilea val, de Rick Yancey



O invazie extraterestră distruge omenirea în patru Valuri succesive de nenorociri. Dar Al Cincilea Val este cel mai periculos, pentru că de data asta puţinii pământeni rămaşi în viaţă nu ştiu nici măcar ce îi ameninţă, cu atât mai puţin cum să înfrunte pericolul. Cassie, o adolescentă curajoasă de 16 ani, are o singură dorinţă: să îşi salveze frăţiorul – iar pentru asta nu se dă în lături de la nimic. 
Înaintea atacului, Ben Parish era un băiat obişnuit, dintr-un liceu obişnuit. Acum este soldat şi se vede obligat să aleagă între a avea încredere şi a deznădăjdui, între a se supune şi a se răzvrăti, între a-şi face datoria şi a-şi salva prietenii, între viaţă şi moarte.


Părerea mea

Încă o trilogie despre extratereștri. Dar cu totul diferită de cea precedentă. Rick Yancey a creat o lume apocaliptică, invadată de extratereștri în cinci valuri succesive. Printre puținii supraviețuitori ai dezastrului mondial, se află Cassie Sullivan, o adolescentă de 16 ani, care se luptă să supraviețuiască. Pe mine mă captivează subiecte de genul acesta, așa că am citit primul volum dintr-o răsuflare. Veți observa că vor fi perspective diferite și mi-a plăcut lucrul acesta. Personajul meu preferat este Evan Walker. Încă de când și-a făcut apariția, mi-am putut da seama de misterul acestuia. Este o trilogie minunată, despre luptă și supraviețuire, care cu siguranță vă va marca. 

Ecranizare : The Fifth Wave (2016) - click pe link pentru a viziona trailerul



9.Furia Roșie, de Pierce Brown



 În viitor, populaţia lumii e împărţită în clase având funcţii strict și clar definite, iar fiecărei clase îi corespunde câte o culoare. Darrow e un Roşu şi un Sondor al Iadului care lucrează în adâncul minelor de pe Marte pentru a face suprafaţa planetei locuibilă. La fel ca toţi cei din neamul lui, trudeşte din greu pentru a oferi un viitor mai bun generaţiilor următoare. Darrow va descoperi însă destul de repede că umanitatea ajunsese demult să populeze planeta Marte, iar cei ca el sunt ţinuţi drept sclavi de o clasă conducătoare decadentă, cea Aurie. Singurul mod în care se poate face dreptate în această societate abuzivă este ca Darrow să se infiltreze în mijlocul Auriilor, devenind unul dintre ei.

Părerea mea

O trilogie-fenomen, într-adevăr. M-a captivat totul la această trilogie. De la subiect, personaje, stilul autorului, până la design-ul coperților, care sunt geniale. Trebuie să le citiți neapărat ! Darrow este unul dintre cele mai curajoase personaje pe care le-am întâlnit vreodată. El va risca totul pentru a se răzbuna și nu îi va păsa de consecințe. Acțiunea e atât de bine concentrată, cu toate detaliile de care aveți nevoie, încât nu veți ști când ați terminat de citit cărțile. 



10.Forțele răului absolut, de Kelley Armstrong



 Numele meu este Chloe Saunders si viata mea nu va mai fi niciodata la fel ca pana acum. Tot ce voiam era sa imi fac prieteni, sa cunosc baieti si sa continui sa fiu o adolescenta obisnuita. Dar nici macar nu mai stiu ce inseamna asta. Totul a inceput in ziua in care am vazut prima mea stafie − si stafia m-a vazut pe mine. Acum, stafiile sunt pretutindeni si nu vor sa ma lase in pace. Si, ca si cum asta n-ar fi fost de-ajuns, m-am trezit inchisa in Sanatoriul Lyle, "un loc special"pentru adolescentii cu probleme psihice. Si totusi, sanatoriul nu este ceea ce pare. Sa nu mai spuneti nimanui, dar eu cred ca si cei inchisi aici cu mine sunt mai mult decat se arata la prima vedere. Problema e de partea cui sunt ei?

Iar cea care trebuie sa descopere ce secrete periculoase ascunde Sanatoriul Lyle sunt eu, inainte ca tainele − si scheletele − sale sa revina ca sa ma bantuie.



Părerea mea

Una dintre primele trilogii citite de mine. Am citit toate cele 3 cărți în două zile. Totul se învârte în jurul unei puștoaice, pe nume Chloe Saunders. Ea nu este o adolescentă obișnuită, ci este înzestrată cu un dar nemaipomenit : acela de a vedea fantome. Aceasta va fi internată la un sanatoriu pentru cei cu probleme psihice, unde se vor petrece multe întâmplări neobișnuite. Acolo îi va întâlni și pe cei doi frați vitregi, Derek și Simon. Evident că va fi și un triunghi amoros, hihi. Singurul lucru care mi-a displăcut la această trilogie este finalul ambiguu, deschis.



Cam acesta a fost topul realizat de mine. Voi ce trilogii/serii ați citit din această listă ?



                                                                                                                                        

20 de comentarii:

  1. Superr! Nu credeam ca Forțele răului absolut a prins atat de bine si la tine. Le-am luat din prostie si mi-au placut super mult.
    Nu mai vorbesc despre Dispozitive si Lux. Seriile mele de suflet! ;3

    RăspundețiȘtergere
  2. Și eu le-am luat fără să vreau de pe un grup cu cărți. Mi-au plăcut la nebunie :D
    Avem gusturi asemănătoare :3

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit aproximativ toate serile menționate de tine...Și meritaaa����
    Frumos top 10 serii ����

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa citesc Printesa mecanica si sa incep Furia rosie,planiuesc sa imi iau Academia Vampirilor,seria a 5lea val si dupa Instrumente Mortale,chiar imi place blogul tau si ma bucur ca l-am descoperit. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. pana acum am citit:Dispozitive infernale,Instrumente mortale,Jocurile foamei,Mara Dyer,Lux,Fortele raului absolut din lista ta si mai pot adauga Divergent,After,Cei 100

    RăspundețiȘtergere
  6. Citite: Jocuruile foamei, Instrumente mortale, Dispozitive Infernale, Seria Lux, Al cincilea Val. Sa le vedem si pe celelalte!! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Scrii foarte bine. Și ai gusturi foarte bune. Îmi e rușine sa recunosc ca vreo trei serii de acolo nu am citit, dar am de gând sa o fac în vara asta. Mulțumesc de recomandări, o sa citesc Mara Dyer. Sper sa fie la fel de buna pe cât ai descris-o tu. Keep up the great work.

    RăspundețiȘtergere
  8. Seria "Lux", trebuie sa recunosc, nu mi-a placut. Nici "Al 5-le val" nu ma prea atrage. Banuiesc ca nu-mi prea plac extraterestrii :)))
    "Furia Rosie"... inca nu stiu ce sa cred despre seria asta, nu ma prea atrage, dar am auzit doar de bine despre ea :))
    Trilogiile "Dispozitive Infernale" si "Jocurile Foamei" sunt unele dintre cele mai bune serii pe care le-am citit <3
    Mi-a placut mult si seria "Instrumente Mortale" <3 De asemenea, si seria "Fortele raului absolut" a fost surprinzator de placuta,nu ma asteptam :))
    Trilogiile "Mara Dyer" si "Miss Peregrine" au fost superbe <3 Le ador <3
    Eu recomand si seria "Alegerea", de Kiera Cass; "Atingerea lui Juliette", de Tahereh Mafi; Sunt superbe si acestea<3

    RăspundețiȘtergere
  9. Citite Jocurile Foamei , Mara Dyer si Academia Vampirilor

    RăspundețiȘtergere
  10. Tirnoveanu Bianca25 iunie 2017 la 10:35

    Acum un an am inceput sa citesc "Jocurile foamei" dar nu stiu de ce nu prea au prins la mine.Poate din cauza ca la fel ca si tine,am crezut ca e prea banala cartea.Despre "Al cincelea val" nu stiu sigur ce sa spun.Nu am apucat sa o citesc dar am tras cu ochiul in cartea unei fete din microbuz(nu ma puteam abtine) si mi s-a parut cred eu,destul de interesanta.Despre "Instrumente mortale" si "Academia vampirilor"nu am ce comenta deoarece chiar daca nu le-am citit stiu deja ca sunt grozave mai ales ca eu am o pasiune aparte pentru vampiri,fantome,baieti draguti si glumeti:)).
    Mi-a placut mult recenzia ta si sper ca intr-o zi sa pot citi si eu aceste carti si mai ales " Instrumente mortale","Academia vampirilor"si "Cronicile lui Magnus Bane" (chiar daca nu apare in recenzia ta.Sper sa mai faci astfel de recenzii.

    RăspundețiȘtergere
  11. de aici am doar seria Miss Peregrine, care este absolut geniala.

    RăspundețiȘtergere
  12. Cele mai superbe carti sunt seriile scrise de Cassandra Clare si abia aștept sa citesc Academia Vampirilor, de cand am văzut filmul imi doresc sa citesc aceste carti. Topul este grozav si sunt unele carti pe care nu as fi vrut sa le citesc cum ar fi,,Jocurile Foamei"dar dupa ce am vazut topul, pun aceste volume in lista de dorințe.

    RăspundețiȘtergere
  13. Spre rușinea mea nu am citit nimic de aici, însă îmi doresc să citesc în viitor Miss Peregrine, Mara Dyer, Lux și Forțele răului absolut. De ultima nici nu am auzit până acum, însă pare interesantă și o să o trec pe wishlist, cu siguranță!

    RăspundețiȘtergere
  14. Nici eu nu am reușit să le citesc pe toate. Seria Lux e preferata mea din lista ta. Dar am mai citit Hush Hush, Sânge Albastru și Fallen. Astea sunt preferatele mele.

    RăspundețiȘtergere
  15. O recenzie minunata. Am citit din aceasta lista Dispozitive
    Infernale și Instrumente Mortale, am fost total fascinata de ele. Miss Peregrine mi se pare o seria interesanta,am văzut filmul și chiar vreau sa citesc seria

    RăspundețiȘtergere
  16. Okey, wow, nu am stiut ca filmul Miss Peregrine provine dintr-o serie de carti! Wishlist-ul meu se cam mareste. Am citit primul volum din Al 5-lea Val si de mult nu m-a mai prins o carte asa, deci trebuie sa le procur si pe celelalte doua, seria Lux si cartile Cassandrei Clare sunt de mult in plan, insa timpul meu e cam limitat si nu am mereu timp de serii, dar cred ca in curand ma voi apuca de ele.

    RăspundețiȘtergere
  17. Bună ziua, Vrei să te alături iluminatului și să fii bogat, faimos și puternic? pentru restul vietii tale ? Beneficiile acordate noului membru care se alătură iluminatului $ 50,000,000 în contul dvs. bancar ......
    600000 $ salariu săptămânal .........
    O valoare a mașinii de la 400.000 $ .......
    Contract de atribuire în valoare de 200.000.000 $ .......
    O casă în orice țară aleasă de dumneavoastră. Și o viză gratuită în țara dvs. de vis.Total schimbări de stil de viață? dacă sunteți interesat, ne puteți contacta pe: +2348147226753, sau trimiteți-ne un e-mail pe adresa: greatilluminati0666@gmail.com, astfel încât să putem începe procesul de îmbinare !!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Seria LUX m-a facut sa imi cumpar si seria Mesagerul , Din sange si cenusa (inca nu stiu daca este doar o singura carte sau mai multe volume ) , Apocalipsa Elementelor.
    Abea astept sa incep sa fac recenzii la aceste carti pe care abea astept sa le citesc , cred ca le voi devora!

    RăspundețiȘtergere