2 mai 2018

De vorbă cu Vladimir Mânăscurtă, autorul cărții „Dulce Infern”

Pentru început, l-am rugat pe Vladimir să încerce a se descrie în zece fraze. Provocare acceptată.
Sunt o persoana intragostita de literatura. Mai sunt pasionat de pictura, am absolvit scoala de pictura, insa aceasta pasiune ramane mai rar atinsa de mine. Sunt o fire romantica, iar la varsta de 32 de ani, am acumulat o experienta sentimentala bogata, care o voi reda in continuare in romanele mele. Mai am o pasiune aparte pentru muzica. Am participal la show-urile “Romanii au talent” si “Moldova are talent” insa prefer si alta muzica, nu doar in stilul care am interpretat acolo. Pe langa “Dulce Infern” mai am un roman, “Cheia Universului” care este de gen sci-fi, insa nu am putut sa nu includ motivul principal DRAGOSTEA, unde intreg universul se roteste in jurul dragostei eroilor.


1. Cum a apărut ideea cărții Dulce Infern?

„Dulce infern” e bazat pe evenimente reale. Asa am numit aceasta stare a sufletului si am decis ca trebuie sa o impart cu toti, multi vor gasi ceva util aici si se vor regasi in aceasta stare de “Dulce Infern”. Am cunoscut multe persoane care intr-un fel sau altul, sufera dupa  despartire, tradare, sau o dragoste naimpartasita, am considerat ca as putea interveni cu o istorie reala.

2. Cum a început toată această călătorie a scrisului și a publicării romanului tău?

Romanul a fost scris in doua luni. A fost scris pe timp de noapte, sub acompanierea muzicii potrivite. De obicei cand scriu prefer sa ascult soundtrack-uri din filme, asa cum ar fi Dances with wolves, Legends of the fall, Gladiator, etc. Iar editarea romanului a durat doi ani. Intreg procesul a fost facut fara editor, redactor, corrector, etc. Din aceste motive, “Dulce Infern” imi este foarte aproape.

3. Ce te inspiră să scrii și, te face în același timp, să continui să construiești propria ta lume?

Singura motivarea a mea, este faptul ca atunci cand scriu, simt imortalitatea. Stiu ca va trece timp, deja nu voi mai fi, iar cartile mele vor continua sa traiasca, si eu voi trai in ele. Este cea mai buna motivare pentru mine.


4. Despre ce este vorba în cartea ta? Ce o face specială față de celelalte?

Stiti, cum a spus cineva “Dragostea este o poveste sraveche, dar care este intotdeauna noua”. “Dulce Infern” este o poveste de dragoste, ca toate celelalte, insa deosebit il face modul in care se reda aceasta poveste, acel anotimp de toamna, acea perioada de singuratate, si solutiile care sunt propuse pentru a depasi aceasta stare. Cititorii vor trai aceasta perioada de toamna impreuna cu eroii romanului, unde vor atinge apogeul suferintei impreuna cu ei si tot impreuna cu ei vor gasi calea spre lumina. Iar special in aceat roman, este faptul ca aceasta poveste, este bazata pe evenimente reale.


5. Cum îți vizualizezi viitorul peste 5 ani, ca scriitor?

Peste 5 ani… sper sa reusesc sa redau pe foi toate ideile care le am. Pentru ca sunt inca niste idei noi, apoi voi scri continuare pentru fiecare carte.

6. Știu că prima ta carte e în limba rusă. De ce ai ales să scrii și în limba română?

Da, de fapt, pentru mine este mai simplu sa-mi expun gandurile in rusa, iar a scrie in romana, a fost o provocare. Imi vine mai usor sa scriu in rusa, din motivul ca toata literatura artistica care am avut-o acasa si am citit-o in adolescenta, a fost in rusa. Cred ca toata din ea a fost de genul sci-fi, incepand de la fantastii clasici ca Herbert Wells si Isaac Asimov, tin minte si acum acel efect care a fost cand am citit War of worlds a lui Herbert Wells. Apoi am trecut la scriitorii contemporani, aici m-am prins la gandul ca critic unele carti si am decis sa-mi incerc propriile puteri si numai dupa asta sa critic, doar daca imi reuseste mai bine. Acum, am considerat ca nu e cinstit ca scriu doar in rusa, pentru ca limba mea materna este romana.

7. Ce reprezintă pentru tine o carte bună? 

Cred ca pentru mine, cartile bune, sunt acele carti din care ai ce invata, in care gasesti unele raspunsuri si la urma ramai cu senzatia ca parca ai trait aceasta poveste. Desigur conteaza stilul autorului si neaparat sa fie o poveste de dragoste la mijloc, pentru care ar merita celelalte evenimente sa aiba loc.

8. Ai un personaj cu care te indentifici foarte bine din cartea ta?

Da, este chiar protagonistul. Am primit deja mesaje de la prieteni, care au citit cartea si spun ca protagonistul romanului “Dulce Infern” vorbeste ca mine si are unele asemanari in fapte.

9. Scrii la viitoarea ta carte? Dacă da, ai dori sa împărtășești cu noi despre ce este vorba?

Da, acum scriu urmatoarea, inca nu i-am pus denumirea, insa merge vorba despre o persoana care isi vinde sufletul pentru dragoste, cum se rasplateste pentru asta si ce drum e nevoit sa parcurga.

10. Ți s-a închis vreodată o ușă ce te-a făcut, chiar și pentru câteva zile, să renunți la visul tău? Ce te-a făcut sî continui?

Da, am avut usi inchise. Editurile cu care am vrut sa colaborez la inceput, au refuzat. Si a fost un moment cand eram gata sa renunt la publicare, insa am decis ca mesajul cartii trebuie sa ajunga la inimile oamenilor.

Și cum îmi doresc ca acest interviu să fie unul deosebit, te provoc să ne spui ceva despre tine, ceva ce nimeni nu știe.

Semnatura care o pun pe carti, este diferita de cea din pasaport. Inca cand eram in scoala, si visam sa devin renumit, am inventat o semnatura aparte, care sa fie doar in cazul ca va trebui sa dau autografe. :D

Descrierea cărții Dulce Infern
     Singurătăţii, nu-i pasă de frumuseţe, de vârstă, sau gen, o dată ce capătă putere asupra sufletului, nu va ceda poziţiile, mai ales în zilele posomorâte de toamnă. Poţi să fii înconjurat de o sută de oameni, dar să nu simţi legătura, nici cu unul dintre ei. Creierul, antrenat pentru a păstra momentele fericite, acţionează acum ca cel mai sever duşman. Totul în jur, trădător aminteşte de ea.
     Sentimentele cer acţiune, inima se rupe din piept, iar sufletul s-a transformat dintr-o oază frumoasă, într-un pustiu incinerat. Blestemata realitate, îl ţine prizonier, de parcă s-ar hrăni cu suferinţa lui. Doar amintirile, îl menţin la suprafaţa lucidităţii, plimbându-l din nou şi din nou prin perioada când era fericit. Dulcile amintiri îi oferă refugiu, chiar dacă realitatea este un infern, al sau, dulce infern.
     O istorie de dragoste excepţională, care s-a transformat într-un coşmar. Rămâne o singură întrebare - Cât va dura?

Îi mulțumim lui Vladimir pentru că și-a rupt din timpul lui pentru a răspunde la întrebările noastre și îi urăm succes în continuare în carierea sa de scriitor. 


                                                                                                                             


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu