2 mai 2018

De vorbă cu Le Mage, poetul din spatele site-ului http://mihaigavrilescu.ro


1. Ce te inspiră să construiești emoție prin cuvinte, să construiești propria ta lume prin ochii celorlalți?

• Inspirația o găsesc în tot ceea ce mă înconjoară, mă conține sau mă alcătuiește. Trebuie doar să deschid ochii larg (fie în exterior, fie în interior) pentru a mă simți inspirat. Cred că poezia nu înseamnă doar o sumă de cuvinte cu tâlc, eu cred că ea este, cum îmi place mie să o numesc, “materie senină” (opusul materiei întunecate) care există în noi și în tot ce are ființă. Poate că eu sunt doar mai bun la a transpune această materie în cuvinte care uneori mai și rimează.

2. Cum a început toată această călătorie a scrisului și a publicării volumului tău? Cum s-a schimbat viața ta de atunci?

• Scriu poezie încă de când aveam o vârstă fragedă însă mai mereu am păstrat versurile mele pentru mine pentru că le consideram prea intime pentru a fi share-uite, dar poate și de frica unei critici mai aspre. Acum câțiva ani abia am luat decizia de a le face publice la încurajarea celor apropiați care mă citeau, așa că am început să scriu pe http://mihaigavrilescu.ro, urmând ca apoi să public și pe Facebook și, mai nou, pe Instagram, sub semnul semi-anonimatului. Primul meu volum de poezie, “Cel mai fascinant ținut este ținutul de mână”, a venit natural la cererea celor care mă citesc și, trebuie să recunosc, nu mă așteptam să aibă un asemenea succes și cărțile să se vândă atât de repede. Nu cred însă că viața mea s-a schimbat în vreun fel, poate pentru că și eu mă străduiesc să nu o schimb prea mult întrucât ecosistemul ființial pe care mi l-am creat e propice poeziei. Însă faptul că peste 60 de mii de oameni mă citesc și mă apreciază mi-a oferit încrederea că ceea ce fac e apreciat și mi-a alimentat motoarele pentru a merge înainte în direcția aceasta, a versului. Țin să mulțumesc, pe calea aceasta, tuturor celor care mă susțin și mă citesc.

3. De ce ai ales să scrii sub numele Le Mage? Ce reprezintă cu adevărat acest nume pentru tine?

• Am fost magician cândva în trecutul recent și continuu să fiu pasionat de această formă de artă. Am realizat în timp că și cuvintele pot fi folosite pentru a crea imagini și chiar lumi magice, cu un mult mai mare impact decât o iluzie sau un truc. Să spunem că și opera lui Jules Massenet și romanul lui Fawles cu nume similare au avut o anume contribuție. Toate acestea alături de iubirea mea neîmplinită pentru limba franceză au dus aproape natural la acest pseudonim.

4. De ce ai ales anonimatul? Crezi că cineva te va judeca sau te va privi altfel dacă ar ști cine ești cu adevărat?

• Cred că oamenii ar judeca sau ar privi altfel poezia pe care o scriu dacă ar ști cine sunt. Lucrul acesta este în contradicție cu ceea ce cred eu despre poezie și anume faptul că poetul e doar un instrument pentru a o transmite, deci n-ar trebui să conteze prea mult în aprecierea unor versuri sau să afecteze în vreun fel “consumarea” lor. Fiind semi-anonim, înlătur acest bias și las oamenii să pună poezia mea înainte. Dacă vor să afle cine sunt, o pot face, nu este foarte greu. Dar nu recomand și nu asta îmi doresc.

5. Cum îți vizualizezi viitorul peste 5 ani, ca scriitor?

• Încerc să nu îmi fac planuri pe termen lung pentru că natura mea poetică se bazează foarte mult pe explorare și fascinare, o pregătire foarte minuțioasă a viitorului ar fi în contradicție cu asta. Îmi doresc însă să mai public încă trei volume de poezie care sunt în lucru și care sunt continuări ale primului volum. În lucru este și un proiect care să facă poezia mai prezentă în realitatea noastră și nu doar în mediul on-line, să ne facă să explorăm lumea înconjurătoare mai mult. Sper să pot vorbi mai mult despre acest proiect în câteva luni. Ah, și da, am început să scriu versuri pentru câțiva artiști muzicali din România și aș vrea să continuu să fac asta pentru că are o fascinație aparte a-ți vedea versurile cântate.

6. Te-ai gândit vreodată că poeziile tale vor ajunge să cucerească atâtea inimi? Ce te-a făcut să crezi în potențialul lor?

• Nu am crezut niciodată că poeziile mele vor ajunge să fie citite, apreciate și share-uite de peste 60 de mii de oameni. Când am îmbrăcat hainele magului acum câțiva ani am vrut doar să creez niște stări magice cu poeziile mele, nu m-am gândit niciodată că vor fi atâtea inimi care vor rezona cu ceea ce scriu și vor păși în lumea mea. Asta a venit pe parcurs și nu pot decât să mă bucur și să mulțumesc din suflet tuturor celor care mă citesc și mă susțin constant. Încă mă surprinde impactul pe care poezia mea îl are uneori.

7. Care este poezia ta preferată din tot ceea ce ai scris?

• Poeziile sunt asemenea unor copii, nu poți alege unul preferat, țin la toate la fel de mult întrucât cuprind sentimentele, stările și emoțiile mele din momentul în care le-am scris. În acest moment, însă, pot spune că mă identific foarte mult cu starea pe care am încercat să o reproduc în cuvinte în poezia “Împreunul”.

8. De ce poezie și nu proză? 

• Scriu și proză sub un alt „pseudonim”, Le mage însă este locul în care scriu exclusiv poezie. Proza necesită un fir epic exact și care trebuie construit mai lucid, poezia în schimb îți oferă o libertate într-un spațiu aproape nemărginit. Dacă ar fi să aleg între cele două, aș alege fără tăgadă poezia. Următorul meu volum de poezie poartă denumirea “Vând suflet, second hand” și va apărea, cel mai probabil, cândva în toamnă. Va conține o parte dintre poeziile scrise pe blogul meu (mihaigavrilescu.ro), dar și o serie de poezii noi care, sper eu, vor fi savurate cu aceași poftă.


9. Ți s-a închis vreodată o ușă ce te-a făcut, chiar și pentru câteva zile, să renunți la visul tău? Ce te-a făcut să continui?

• Mi s-au închis mii de uși atât în ceea ce privește poezia, cât și pe alte planuri. Niciodată însă nu am renunțat la visurile mele, nici măcar pentru câteva secunde. Cred că aceste visuri sunt motorul oricărei persoane, dacă renunțăm la ele, renunțăm la noi și rămânem doar niște păpuși defecte. Așa că sfătuiesc pe oricine să-și urmeze visurile, să nu renunțe niciodată la ele și să țintească mereu cât mai sus.

10. Și cum îmi doresc ca acest interviu să fie unul deosebit, te provoc să ne spui ceva despre tine, ceva ce nimeni nu știe.

• Îmi place foarte mult să călătoresc, recent am început să scriu scurte poezii și pe Instagram pentru care inspirația vine din ilustrații ale călătoriilor mele. Culoarea mea preferată e cea a mării ionice într-o dimineață senină de august. Sunt un fan al chitării clasice și al jobenului, ambele pasiuni mi-au fost ocupații zilnice în trecutul recent. Sunt timid. Și nu sunt cine crede majoritatea lumii că aș putea fi.

Poezii:
“Data viitoare când îmi ceri să te iubesc
Amintește-ți că eu sunt un întreg
Și doar cu totul pot să mă dăruiesc
ca să te pot iubi onest.
Deci te-aș iubi, chiar te-aș iubi
dar nu am rest.” - Al douazecisicincilea biletel

“Nu vreau să te iubesc până la lună şi înapoi
Pe lună au mai ajuns oameni, de mai multe ori,
Te iubesc până unde nu şi-a mai iubit nimeni niciodată femeia lui:
Făr-a mă mai putea întoarce, te iubesc până-n centrul pâmântului.” - Al treisprezecelea biletel

“Tu eşti tot ceea ce înţeleg
şi ceea ce nu înţeleg
în acelaşi timp.
Eşti timp.” - Al cincilea biletel

   

Îi mulțumim poetului Le Mage pentru că și-a rupt din timpul lui pentru a răspunde la întrebările noastre și îi urăm succes în continuare în carierea sa de scriitor și poet


                                                                                                                              

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu