2 mai 2018

De vorbă cu Mara Enache, autoarea volumului de poezii „Dincolo de cuvinte”


1. Cum a apărut ideea acestui volum de poezii, Dincolo de cuvinte?

O idee nu a fost. Obișnuiam să scriu pe hârtie iar copii mei se împiedicau de notițele mele.

2. Ce reprezintă pentru tine o carte bună? 

O carte bună , sunt convinsă , o găsești atunci când te poți contopi cu acțiunea cărții și cu personajul principal.

3. Cum a inceput toată această călătorie a scrisului si a publicării volumului tău de poezii?

Scriu de mult timp .Copii mei se împiedicau de notițele și de caietele mele și s-au sfătuit să trimită la editură , aproape tot ce le plăcea lor.  Și așa a apărut  cartea  "Dincolo de cuvinte"

4. Ai un personaj cu care te indentifici foarte bine din cartea ta?

Cartea mea este un volum de poezii. Da,  am o poezie cu care mă pot identifica. Și eu sunt mamă.  Poezia se numește:  Mama, primul meu cuvânt.
Cred că mă reprezintă.  Am copii care mă iubesc și pe care ii iubesc.

5. Cum iti vizualizezi viitorul peste 5 ani, ca scriitor?

Până acum am scris și scriu poezii. Am în proiect un roman. Viitorul meu peste 5 ani nu știu dacă va fi ca scriitor, mai mult ca sigur voi fi mamă  pentru copii si bunică pentru nepoți.

6.Ce te inspiră să scrii și te face, în același timp, să continui să costruiești propria ta lume?

În poeziile mele am scris foarte mult despre relația mamă-fiu, mamă-fiică, și cred că mă inspiră acest lucru datorită faptului, că sunt departe de casă de ani buni, am pierdut mult din copilăria fiului meu, nu am ajuns la înmormantarea tatălui meu, și cred că durerea pe care o am în suflet s-au  transformat  în  versuri

7. Care este cartea sau citatul tău preferat?  De ce le-ai ales?

Cartea mea preferată  este Dincolo de iubire de Daniel Grosu.
Citatul meu preferat este: Le sunt recunoscător tuturor celor care m-au refuzat in viață. Datorită  lor am reușit  pe cont propriu.  ( Albert Einstein )

8. Ce reprezintă pentru tine emoția într-o poezie?

Când citesc o poezie trebuie să o traiesc. Cred că poezia este un fel de exprimare pentru orice sentiment ,  cititorul trebuie să intre în pielea ta și să trăiască ceea ce tu scrii.

9. Scrii la viitoarea ta carte? Dacă da, ai dori să împărtășești cu noi despre ce este vorba?

Da, scriu la o viitoare carte, de data asta este un roman, dar pentru moment  nu pot destăinui absolut nimic.

10. Ți s-a închis vreodată o ușă ce te-a făcut, chiar și pentru câteva zile, să renunți la visul tău? Ce te-a făcut să continui?

 Nu mi s-au închis ușile pentru că nu am bătut niciodată. Nu renunț niciodată la visul meu, pentru că am fost și rămân o luptătoare.

Citat care mă reprezintă:
Întotdeauna
am citit
printre rânduri
și
am trăit
dincolo de cuvinte...





Îi mulțumim Marei i pentru că și-a rupt din timpul ei pentru a răspunde la întrebările noastre și îi urăm succes în continuare în carierea de scriitoare și poetă.


                                                                                                                                  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu