19 sept. 2018

„Te voi iubi mereu” ― Carte VS. Film


De mult timp așteptam să fie tradusă cartea de la care a plecat filmul Forever my girl, pentru că promitea o poveste de dragoste emoționantă, care știam că este exact pe gustul meu. Sunt bucuroasă că am așteptat traducerea cărții de către cei de la Editura Corint, pentru că nu știu dacă lectura ar mai fi fost la fel de plăcută dacă vizionam filmul întâi.

Deși între cele două, carte și film, nu există prea multe asemănări, pot spune că ambele mi-au plăcut în mod egal și vi le recomand cu drag. Mai jos o să vă prezint succint câteva aspecte care mi-au plăcut în cazul amândurora și sper să vă conving să le dați și voi o șansă.

Nu credeam să ajung star rock. Îmi planificasem deja întreaga mea viață. Să joc fotbal în facultate. Apoi în NFL (National Football League). Să mă însor cu iubita mea din liceu și să trăim fericiți până la adânci bătrâneți. Am frânt două inimi în ziua în care i-am spus că plec. Eram tânar. Am luat decizia corectă pentru mine, dar greșită pentru noi. M-am dedicat total muzicii, dar am uitat de ea, de parfumul ei, de zâmbetul ei.
Iar acum mă întorc. După 10 ani. Sper să îi pot explica totul după atâta timp.
Tot pe ea o voi iubi mereu! 

  CARTEA:  
 Te voi iubi mereu  de Heidi McLaughlin, apărută la Editura Corint, colecția Leda Edge



În primul rând, vreau să precizez că lecturarea acestei cărți nu a durat mai mult de cinci ore. Pagini puține, dar conținut complex. Am savurat fiecare cuvințel din carte și am iubit simplitatea poveștii construite de autoare. Personajele sunt simpatice și te atașezi rapid de ele, iar la final simți nevoia de a le lua în brațe.

Te voi iubi mereu este un roman ce poate fi încadrat în mai multe genuri, dar mai ales Young-Adult și Romance. Este o carte despre greșeli, puterea de a ierta și de a merge mai departe, despre reînvierea trecutului și despre speranța în ceea ce privește primirea unei a doua șanse în dragoste.

Cel mai mult mi-a plăcut la această carte faptul că s-a simțit cât se poate de reală. Tensiunea dintre personaje, luptele interioare și răbufnirile exterioare s-au împletit perfect. Personajele sunt departe de a fi perfecte, iar asta le-a făcut să fie palpabile, desprinse dintr-o realitate cruntă.

Stilul autoarei mi s-a părut pur și simplu perfect și la locul lui. Fiecare cuvânt pare să fie acolo unde trebuie, trecerea dintre cele două perspective, Josie și Liam, a fost netedă, iar flash-back-urile au fost foarte bine integrate.

Un rockstar + o eroină inteligentă = o poveste de dragoste emoționantă

Nu pot spune că e cea mai bună carte de dragoste pe care am citit-o eu vreodată, dar cu siguranță este una dintre preferatele acestui an. Faptul că face parte dintr-o serie este un lucru bun, deoarece sfârșitul chiar a lăsat loc de o continuare. Nu știu ce voi face cu răbdarea mea până la o nouă porție, însă știu că va merita așteptarea.

Recomand cartea asta oricărui iubitor al poveștilor romantice. Știu sigur că nu o să vă dezamăgească!

   FILMUL:  
Forever my girl cu Jessica Rothe și Alex Roe în rolurile principale 


De cele mai multe ori, ecranizările cărților nu sunt întocmai ce ne-am fi așteptat noi să vedem, pentru că multe detalii din cărți fie se pierd „pe drum”, fie sunt modificate drastic. Nici acest film nu face excepție, ba chiar pot spune că nu prea are legătură cu romanul de la care a plecat. 

 Câteva diferențe vizibile între cele două sunt: 
  • în carte, orașul în care se reîntâlnesc protagoniștii după mulți ani se numește Beaumont, care este și numele seriei, de altfel, iar în film acesta poartă numele de St. Augustine;
  • în carte, Josie și Liam au un copil care este de gen masculin, însă în film este vorba de o fetiță;
  • în carte, Sam, impresarul lui Liam este femeie, iar în film este bărbat.
Ar mai exista diferențe între cele două, însă vi le-am spus doar pe cele care nu reprezintă SPOILERE.

Cum mi s-a părut filmul per ansamblu?

În primul rând, vreau să vă spun că actorii aleși pentru rolurile lui Josie și Liam au fost foarte bine aleși. Am avut ocazia să-i observ și în alte filme, așa că nu-mi erau străini, dar în acest film și-au intrat atât de bine în pielea personajelor, încât nu am simțit diferența între realitate și ficțiune.

Filmul a fost emoționant, la fel ca și cartea, și deși a fost prototipul acelor filme de dragoste pe care le-am mai văzut de nenumărate ori, eu una l-am urmărit cu interes și curiozitate. 

Dacă v-am stârnit câtuși de puțin curiozitatea, vă invit și pe voi să descoperiți frumoasa poveste de dragoste dintre Liam Paige și Josie. Întâi citiți cartea, apoi urmăriți filmul!  


 Achiziționează Te voi iubi mereu de Heidi McLaughlin de aici.
Pentru a fi la curent cu noutățile și promoțiile Editurii Corint, vă invit să le vizitați site-ul printr-un simplu click aici.
                                                                                                                       
                                                                                                                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu