25 iun. 2018

„Sânge pentru sânge” de Marius Ungureanu ― Un roman terifiant

Titlu: Sânge pentru sânge
Autor: Marius Ungureanu
Editura: Berg
Număr pagini: 222
Disponibilă: aici.
Rating★★★
       
Sânge pentru sânge este un roman care la prima vedere pare liniștitor, însă pe parcurs, și-a schimbat în totalitate direcția. A devenit alert, iar acțiunea este într-adevăr potrivită pentru cineva care vrea să doarmă, dar nu poate. Acest roman i-ar alunga oboseala instantaneu, i-ar tulbura grav somnul și l-ar face și mai dependent de carte decât de odihnă.

Dacă la început am fost indiferentă, cu fiecare pagină întoarsă eram din ce în ce mai curioasă și mai însetată de a afla adevărul. Ce este de fapt acea oglindă demonică? Ce e el cu adevărat, dar și cum a început totul?

Nu am îndrăznit să mă întorc spre ea. Îmi tremura sufletul, parcă izbindu-se cu putere de pereții trupului, încercând să iasă. Simțeam o poftă nebună, însă nu eram sigur dacă era de sex, foame sau sete.

Mark e un tânăr cu vise proaspete și clare: vrea să devină medic chirurg, dar nu orice medic, ci unul specializat în neurologie. Însă destinul îi joacă feste și, deși își dorește o carieră, renunță la visul său pentru altul. Acum, San Francisco i-a oferit un post de chirurg cardiolog, însă i-a oferit și cea mai grea povară pe care o poate duce un om: adevărul.

Totul decurge firesc până când ajunge să-şi achiziționeze un apartament. Obiectul straniu din încăpere îl bulversează și îl transformă în același timp într-un criminal de temut. Totul se schimbă, iar el nu mai e bărbatul de altădată. Ieșirea în club și întâlnirea cu Katalyna îi va oferi prilejul de a se cunoaște pe sine.

Mark nu știe ce e, de unde vine și cine sunt oamenii care îl caută, însă știe un lucru cu certitudine: a omorât-o pe Katalyna și nu oricum, ci culcându-se cu ea și hrănindu-se cu viața ei. Un lucru e sigur și acela este că el reprezintă cheia încheierii tuturor bolilor de pe Pământ. Dar de ce?


Avea dreptate, stăteam cu fața lipită de parchet, slăbit. Odată ce sângele este stors din tine, simți că nu mai ai suflet, nicio parte a corpului nu mai ascultă.


Acesta e un însemnat, un om atins de înger sau un experiment nefast, dar cert e că el e pionul de care au nevoie cu toții, sau mai bine spus, de sângele lui vindecător.

Mi-a plăcut destul de mult cartea și simt că și-a lăsat o amprentă în sufletul meu. Am fost șocată uneori, îngrozită de situații, iar asta denotă faptul că este un thriller destul de calitativ, care te face să tremuri din toate încheieturile. Mi-aş fi dorit, însă, ca acțiunea să nu fie fugărită, ci totul să fie povestit mai detaliat, astfel încât să pot să am și o conexiune cu protagonistul.

Cartea e structurată pe capitole, iar fiecare capitol are un titlu interesant, care te ispitește să răsfoiești paginile cât mai repede. E scrisă lejer și îmi inspiră creativitate, un lucru care îmi confirmă că pe viitor aş mai citi cu mare drag o altă carte semnată de Marius Ungureanu.

Dacă vreți un roman cu o idee interesantă, cu situații neașteptate și cu mult suspans, atunci Sânge pentru sânge este o carte pe care nu trebuie să o ratați!


Romanul  poate fi achiziționat de pe site-ul Editurii Berg
Pentru a vedea mai multe titluri publicate de editură, accesați site-ul lor dând un click aici.

                                                                                                                              

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu