23 feb. 2018

„Suge-o, Ramona!” de Andrei Ciobanu – Recenzie

  


      Titlu: Suge-o Ramona
      Autor: Andrei Ciobanu
      Editura: Trei
      Nr. de pagini: 488
      Târgul Cărții: click aici
      Rating: ★★★




Suge-o, Ramona! a fost pentru mine o adevărată provocare, dar în același timp o povară. Nu am abandonat niciodată o carte și nici nu am avut intenția până acum, dar Suge-o, Ramona! a fost apogeul meu, a fost prima carte pe care am vrut să o arunc oriunde, doar să nu o mai văd. Poate vă întrebați de ce? Ce are această carte de împarte cititorii în două tabere?

Ei bine, acest roman este o combinație eșuată între amuzament și depresie în dragoste sau putem afirma fără ezitare că reprezintă o obsesie a lui Andrei pentru frumoasa Ramona, care nu îi acordă atenție.
Să știi că are dreptate fata aia care a zis că arăți mult mai bine în realitate decât în pozele de pe-aici..
Romanul se desfășoară pe două planuri, trecut și prezent, iar în mare parte Andrei ne relatează evenimentele copilăriei sale, a marilor sale realizări, dar și faptul că el e cel mai tare tip de pe această planetă, că el cucerește orice femeie care îi cade imediat la picioare... Oare să fie adevărat acest lucru? Oare nu există niciun gram de exagerare în această poveste?
Eu cred că da, pe lângă faptul că începe să ne spună că încă din clasa a șaptea a fost refuzat de fata pe care el o iubea, -Ramona-, Andrei începe să devină dintr-un laş un adevărat cuceritor peste noapte, și... ce mai cuceritor!
Da, a fost frumos, dar repet: nu avea niciun viitor ce se întâmplă cu noi!

E adevărat că la unele faze am râs copios, dar nu au compensat mai deloc părerea mea inițială. Nu este în niciun caz o operă literară și nu veți pierde nimic dacă alegeți să nu o citiți.
Nu contează că unele lucruri din romanul său chiar s-au întâmplat și în realitate, tot fals pare, iar la unele fraze am simțit ca s-a forțat pentru a ieși ceva amuzant.

Ramona este fata pentru care Andrei face o obsesie, o obsesie ciudată încât să-i fie închinată o carte. La un moment dat, am crezut că el o face intenționat pentru a lungi acțiunea romanului, însă mi-am dat seama că lui așa îi plăcea. Dorea să se joace de-a șoarecele și pisica cu ea, pentru a se răzbuna pentru miile de refuzuri.
Pe parcursul romanului întâlnește mai multe femei frumoase sau mai puțin frumoase, pe care le complimentează sau le jignește că sunt grase, urâte sau prea slabe. Critică femeia adeseori și mi se pare că o consideră un obiect în majoritatea timpului, ceea ce mai aduce un minus mare din partea mea. Pe lângă scenele de sex penibile, Andrei ne oferă și imaginea unui bărbat îndrăgostit, atunci când își pierde "capul" după Anemona pe care o întâlnește la mare și de care este totalmente vrăjit.

După plecarea Anemonei, am trecut printr-o perioadă destul de nasoală în care am făcut mai multe lucruri dubioase, printre care și ăsta.

Dar vraja nu ține prea mult timp și ajungem în stadiul în care Andrei ne povestește că s-a culcat și cu sora Ramonei. Întâmplările se repetă, ba cu o femeie, ba cu alta, ceea ce devine destul de monoton.
Recomand această carte mai ales celor ce sunt înzestrați cu foarte multă răbdare. Un roman cu tentă de realism și un protagonist amuzant, pe care vă invit să-l descoperiți. Poate vouă vă va plăcea mai mult.

Această carte a fost oferită spre recenzare de către Târgul Cărții, un anticariat online unde puteți găsi o mulțime de cărți la prețuri extrem de mici! 
Pentru mai multe detalii despre titlurile pe care le au, accesați site-ul lor:

LECTURĂ PLĂCUTĂ!
                                                                                                                             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu