19 sept. 2017

Recenzie - „Warcross” de Marie Lu

  
   Titlu: Warcross
   Autoare: Marie Lu
   Editura: Corint
   Colecția: Leda Edge
   Nr. de pagini: 368
   Serie/Duologie: Warcross
   Disponibilăaici.
   Rating: ★★★★

Unii spun că Warcross e doar un joc stupid. Alții, că e o revoluție. Dar, pentru mine și pentru milioane de alți oameni, este singurul mod de a ne uita necazurile.

Pentru milioanele de utilizatori care se loghează în fiecare zi, Warcross nu e un simplu joc, ci un mod de viață. Obsesia a început cu zece ani în urmă, iar fanii s-au întins acum pe întregul mapamond. Unii se grăbesc să scape de realitate, iar alții speră să facă profit. Zbătându-se să supraviețuiască, tânăra hackeriță Emika Chen lucrează ca vânător de recompense, urmărind jucători care pariază ilegal pe Warcross. Dar competiția este nemiloasă, iar supraviețuirea, deloc ușoară. Ca să facă rapid rost de bani, Emika își asumă un risc și intră ilegal în jocul de deschidere al Campionatului Internațional de Warcross, însă alunecă accidental în plină acțiune și se transformă peste noapte în subiect de senzație. Convinsă că va fi arestată, Emika este șocată când, în schimb, primește un apel de la misteriosul creator al jocului, tânărul miliardar Hideo Tanaka. Oferta este de nerefuzat: el are nevoie de un spion în turneul de anul acesta, pentru a descoperi originea unei probleme de securitate, și dorește ca Emika să preia acest rol. Cât ai clipi, tânăra e transportată la Tokio și aruncată într-o lume a faimei și bogăției, la care îndrăznise numai să viseze. Curând, însă, investigațiile sale dezvăluie un complot sinistru, cu urmări grave pentru întregul imperiu Warcross. În acest thriller SF, autoarea Marie Lu creează o lume captivantă, fermecătoare, în care să alegi în cine să ai încredere poate fi cel mai periculos pariu dintre toate.

Nu mă așteptam nici în ruptul capului să îmi placă atât de mult cartea aceasta. Bineînțeles că eram conștientă de faptul că Marie Lu este o scriitoare super talentată, deoarece am avut ocazia să citesc și trilogia Legenda, scrisă tot de ea. Dar cumva, acest roman nu m-a atras și nici nu mi-a stârnit prea multă curiozitate. (Shame on me) 
Pur și simplu mi-am spus că nu-i de mine, dar îl voi încerca de dragul autoarei.
Se pare că m-am înșelat. 
Cred că Warcross este de fapt mai bună decât Legenda. (Cei care urmăresc blogul știu cât de mult iubesc trilogia asta și că se află printre preferatele mele)

Warcross este o capodoperă. Artă pură. O adevărată revoluție la nivelul imaginilor. Autoarea face tot posibilul să descrie amănunțit fiecare loc și fiecare senzație prin care te face să treci acest joc ce a captivat o întreagă lume. Mi-am imaginat că eram și eu conectată și jucam alături de personaje, iar când am terminat de răsfoit și ultima pagină m-am simțit ca și cum m-aș fi deconectat de la un vis, dintr-o realitate virtuală. Good job, Marie Lu!

Am admirat încă o dată stilul imaculat al autoarei, care nu m-a dezamăgit nici de data asta. Am adorat fiecare personaj în parte, fie pozitiv, fie negativ și mi-a plăcut diversitatea pe care a ales-o. 
Nici finalul nu a fost mai prejos de aștepările mele. Totul s-a încheiat lăsând loc de acțiune și pentru următorul volum și m-a lăsat într-un suspans ce îmi va mânca zilele până ce voi citi continuarea. 

De copertă nu am fost prea încântată. Cred că e singurul lucru care nu mi-a plăcut la acest roman. Nu îmi inspiră mai nimic, nu mă atrage din punct de vedere estetic (să nu faceți greșeala pe care o fac eu de cele mai multe ori, adică de a judeca o carte după coperta ei) și sunt sigură că era mult mai atractivă dacă era un fundal negru și un font de culoare argintie cu niște cifre/simboluri. Cel puțin așa îmi imaginez eu că ar fi arătat mult mai bine. 

Cartea mi-a adus aminte vag de Nerve, carte publicată tot la Editura Leda Edge, dar ideile din Warcross sunt mult mai bune și mult mai bine conturate. 

ATENȚIE! WARCROSS CREEAZĂ DEPENDENȚĂ!



Dacă încă nu v-ați prins despre ce este vorba în acest volum, o să vă prezint un scurt rezumat, dar fără a vă da vreun spoiler.  
Warcross este un joc ce a devenit viral, se regăsește pretutindeni și este accesibil oamenilor de orice fel. Cu ajutorul unor ochelari speciali numiți NeuroLink poți avea acces la o lume virtuală creată în contrast cu lumea reală, în care mișcările/gesturile tale sunt transpuse prin intermediul unei tehnologii foarte avansate. 

Dar cine a creat acest joc ce a cucerit o planetă întreagă? 

Faceți cunoștință cu geniul din spatele noii tehnologii: Hideo Tanaka.
Nu există nimeni care să nu fi auzit de Hideo Tanaka, tânărul geniu care a inventat Warcross pe când avea doar treisprezece ani. Un sondaj mondial, lansat astăzi, arată că o majoritate covărșitoare de 90% dintre persoanele cuprinse între 12-30 de ani joacă acum regulat sau măcar o dată pe săptămână. Campionatul de Warcross de anul acesta va atrage, spun estimările, în jur de 200 de milioane de spectatori.
Tânărul de origine japoneză a creat jocul la incredibila vârstă de treisprezece ani. Mi-am zis UAU, eu la vârsta aceea încă mă jucam cu păpuși. 

Emika Chen este o adolescentă ce lucrează ca vânător de recompense pentru a-și putea duce traiul. Urmărește persoane care pariază ilegal pe Warcross și le denunță poliției, astfel câștigând bănuți. Dar fiind disperată că nu mai putea face față cheltuielilor și era falită, se vede nevoită să spargă jocul de deschidere al Campionatului Internațional de Warcross. Ce se întâmplă o va lăsa șocată atât pe ea, cât și pe restul lumii. A doua zi va fi subiect de bârfă peste tot în mass-media și va fi contactată de însuși întemeietorul jocului, Hideo. 

Neștiind intențiile acestuia, Emika va accepta să zboare în Tokio, capitala jocului, și se va lăsa pe mâna sorții. Mare va fi surpriza când va afla că de fapt este lăudată pentru ceea ce a făcut și nu pedepsită. Astfel, capătă o sumă uriașă de bani, plata tuturor datoriilor anterioare, cu condiția de a fi spionul șefului ei. Ce va avea de făcut? 
Veți vedea. 

Eu m-am atașat de Emika datorită caracterului ei puternic, curajos și foarte inteligent. Fiecare mutare a ei a fost gândită de două ori, iar faptul că a riscat atât de mult fără a fi sigură de reușită m-a făcut să o îndrăgesc și mai tare. Clar este idola mea dintre caracterele ficționale. 

Citiți Warcross și nu veți fi dezamăgiți. 
Aveți rețeta de succes pentru o carte uimitoare: Sci-Fi + Thriller. 
Probabil o voi reciti în viitorul apropiat. Prea mult mi-a plăcut.

Această carte a fost trimisă spre recenzare de către Editura Corint, cărora le mulțumesc din suflet!
Intrați pe site-ul Editurii Corint pentru a fi la curent cu noutățile și promoțiile lor.

Achiziționează Warcross, de Marie Lu, de aici.

2 comentarii:

  1. pare foarte interesanta, ca toate cartile ei, de altfel. dar mie tot imi e ciuda ca au ales coperta asta, chiar daca inteleg acum de ce. parul ei...vai! <3

    RăspundețiȘtergere