Recenzie - „Geniul” (Legenda #2) de Marie Lu

Autoare: Marie Lu
    Editura: Booklet Fiction
    Trilogie: Legenda
    Nr. de pagini: 336
    Disponibilăaici.
    Rating: ★★★★★+

Republica se află în pragul haosului: Electorul Primo a murit, iar la putere a venit fiul său, Anden. June și Day se alătură unui grup de rebeli care sunt gata să îl ajute pe Day să își salveze fratele. Ei le cer în schimb celor doi fugari un singur lucru: să îl asasineze pe noul elector. Dar dacă rebelii se înșală și noul elector ar putea schimba fața Republicii?

Cărțile scrise de Marie Lu sunt adevărate droguri pentru mine. Nu reușesc să mă dezlipesc de ele nici măcar o secundă, pentru că știu că aș risca să pierd multă acțiune. Sunt răvășită acum că am terminat Geniul, la fel cum am fost și după terminarea primului volum.

Dacă alegeți să parcurgeți romanele acestei scriitoare talentate, vă pot promite că nu veți găsi niciodată o poveste plictisitoare, ci ceva inedit. Marie Lu iese din tipare prin faptul că alege să contureze în cărțile sale personaje memorabile, romance există însă primim în doze mici, cu porția, iar răsturnările de situație le întâlnim la fiecare pagină. Nici nu știi la ce să te aștepți și nu poți intui intențiile personajelor, ceea ce aduce un mare plus.

Dacă Legenda mi s-a părut un volum încărcat cu suspans și acțiune non-stop, Geniul a fost și mai mult de atât. Mult mai bun, mult mai intrigant, personaje noi, locuri noi. Pur și simplu PERFECT.
Deja sunt curioasă cum va fi ultimul volum. Mă întreb ce poate să mai aducă nou autoarea.. Cu ce mă mai poate surprinde?
Dar când vine vorba de Marie Lu nimic nu este imposibil.

Nu știu cât de mare este fandomul în țara noastră pentru această trilogie, dar în străinătate este consistent. Aș dori ca mai multă lume să dea o șansă acestor cărți. Merită descoperite de toți cititorii care sunt în căutare de aventuri tari.

Recomand lecturarea ambelor volume, care sunt disponibile la Editura Booklet Fiction. În curând vine și volumul al treilea (ultimul), așa că este o șansă minunată pentru a citi întreaga trilogie. Eu cu siguranță o voi reciti.

Statele Unite ale Americii sunt dezbinate într-un viitor necunoscut: partea de Vest devine Republică, iar partea Estică va fi reprezentată de Colonii. Între cele două părți se vor afla Rebelii, cei care luptă contra sistemului.

June - copilul de aur al Republicii, fiind un adevărat geniu. Aceasta a reușit să obțină punctajul maxim de 1500 de puncte la Examen și va fi considerată un bun al patriei.

Day - rebelul căutat de toată lumea datorită înfracțiunilor săvârșite.

Finalul primului volum m-a lăsat cu o mulțime de întrebări, a căror răspunsuri eram convinsă că le voi găsi în următorul volum. Unele le-am găsit, altele nu.
În Geniul acțiunea este narată din perspectiva acelorași doi protagoniști, June și Day.

June și Day reușesc să scape de autoritățile Republicii, dar sunt complet neajutorați de acum încolo. Nu știu încotro să apuce, cui să ceară sprijin și în cine mai pot avea încredere. Singura ofertă este cea venită din partea Rebelilor și cum Day este rănit la un picior, nu au încotro decât să accepte o alianță cu aceștia. Planurile lor par a fi nobile, aparent. Au relații peste tot, sunt infiltrați chiar și printre soldații Republicii, iar misiunea cea mare este de a-l asasina pe Electorul Primo și de a crea o întreagă revoluție. Deoarece Day este un adevărat erou pentru popor datorită actelor sale rebele, el va fi folosit drept imagine pentru revoltă. Dar June nu va avea încredere încă de la început în comandantul DeSoto și planurile sale.
  I se pare că ezit fiindcă nu am încredere în ei. I se pare că undeva, în adâncul sufletului, am rămas încă acea June Iparis, copilul de aur al Republicii... Că încă sunt credincioasă acestei țări... O fi adevărat? Acum sunt o infractoare și niciodată nu mă voi întoarce la viața confortabilă de dinainte. Gândul ăsta îmi lasă un gol în stomac, de parcă încă aș mai tânji să fiu copilul de aur al Republicii. Poate că încă mi-o doresc. Dar dacă nu mai sunt ce am fost, atunci cine sunt?

Șeful statului a murit, iar la conducere în calitatea de Elector Primo vine fiul său, Anden. Toată lumea îl privește cu scepticism, este urât de majoritatea populației, iar membrii Senatului pun la cale chiar un complot pentru a-l detrona.  June îi va da o șansă și deși va fi trimisă de către Rebeli cu un scop înapoi în capitală, aceasta începe să aibă încredere în Anden și în tot ce acesta și-a propus pentru a construi un stat prosper. Pe parcursul romanului m-am simțit atașată de Anden și am văzut în el o persoană ambițioasă, curajoasă, care aspiră spre bine. În adâncul sufletului meu știam că el este cel potrivit pentru a spune stop dezbinării din țară și mă bucur că June a crezut și ea același lucru. Dacă va reuși sau nu, veți afla citind romanul.

Încărcat cu scene neprevăzute, acțiune incitantă și comploturi care mai de care, această carte va reuși cu succes să devină una dintre cele mai plăcute experiențe ale tale în ceea ce privește universul ficțional.
La ce să te aștepți de la Geniul? La orice.

Relația dintre June și Day este una imprevizibilă. Deși există diferențe între ei ca de la cer la pământ, asta nu îi împiedică pe cei doi să se atașeze unul de celălalt. O să avem parte de puține scene romantice, dar acest lucru face să fie și mai interesantă relația lor.
Nu au trecut decât câteva zile de când l-am văzut ultima dată, dar, nu știu de ce, mi se pare că a trecut mult mai mult timp. Mă duc la el. Ochii lui îmi cercetează fața, ca și când atunci și-ar da seama că sunt și eu acolo. Probabil că are un milion de întrebări să îmi pună, dar nu face decât să ridice mâna și să îmi dea într-o parte o șuviță de păr. Nu știu dacă mă simt amețită din cauza bolii sau a emoției. Aproape că uitasem ce efect are atingerea lui asupra mea. Vreau să mă pierd în acea senzație de candoare pe care Day o aduce cu sine, să mă hrănesc din sinceritatea lui simplă, din sufletul său vulnerabil pe care și l-a pus pe tavă.

Vor reuși să rămână împreună după toate prin câte vor trece?

Vor putea fi împreună când sunt atâtea lucruri ce-i despart?

Răspunsurile le veți găsi în cel de-al doilea volum, Geniul.