30 sept. 2017

Culorile dragostei - Cărți VS Filme



Tocmai ce am terminat de citit trilogia Culorile dragostei şi am vizionat şi cele trei filme care s-au realizat după cărți: Rubinrot - Roșu de rubin, Saphirblau - Albastru de safir, Smaragdgrün - Verde de smarald.
Am să vă prezint în acest articol părerea mea cu privire la diferențele existente între cărți şi ecranizarea acestora.

  CĂRȚI  

Sinopsis: 

Uneori poate fi o adevarata povara sa traiesti intr-o familie cu atat de multe secrete. Cel putin asa gandeste Gwendolyn, o adolescenta de saisprezece ani, pana in ziua in care se trezeste brusc in Londra secolului trecut. Atunci isi da seama ca s-ar putea ca ea insasi sa fie cel mai mare secret al familiei sale, caci a mostenit capacitatea de a calatori in timp. Ceea ce nu realizeaza ea este faptul ca n-ar trebui sa-ti permiti sa te indragostesti cand te afli prins intre doua epoci... caci asta poate complica lucrurile si mai tare. Mai ales ca nici in trecut lucrurile nu mai sunt cum erau odata...

Părerea mea:

Cărțile mai mereu sunt mai bune decât filmele. Orice film/serial adaptat va elimina detalii importante si va modifica unele aspecte pe care probabil tu ai fi vrut să le vezi. Dar mai există și filme care respectă firul narativ al cărților, iar puținele schimbări nu vor fi deranjante. Este cazul acestor cărți, care au reușit să primească ecranizări pe măsura lor.

Am savurat cărțile și am intrat într-un nou univers captivant de care nu m-am putut desprinde până la final. Sunt extrem de ușor de citit, povestea este atractivă, iar personajele sunt conturate frumos. Subiectul călătoriei în timp mereu m-a fascinat, iar autoarea a modelat această temă astfel încât a reușit să creeze o lume nouă în care să te pierzi, plină de magie. 
Limbajul este simplu, fără descrieri pompoase și fără a tinde spre monotonie. Umorul este suculent și veți găsi extrem de amuzante replicile unor personaje, situațiile ridicole și întâmplările care stârnesc imediat râsul. 
Autoarea a reușit să împletească o temă fantasy cu tema dragostei, iar ceea ce a ieșit e minunat. 

Așadar aveți:
-călătorii în timp;
-dragoste;
-prietenii;
-dușmani;
-baluri și ospețe din secolele anterioare;
-descrieri ale locurilor și a vestimentației din perioade trecute.

Dacă încă nu ați citit trilogia și vă încântă subiectul... Ce mai așteptați? 
Merită fiecare pagină răsfoită. Garantez!

  FILME  

Trailer:


Rar găsesc ecranizări ale cărților care să fie cel puțin la fel de bune ca ele. Cele trei filme care sunt bazate pe cele trei cărți sunt reușite din toate punctele de vedere. Actorii mi s-au părut potriviți, și-au intrat bine în roluri, iar acțiunea urmează firul poveștii cu mici excepții. 
Nu există multe diferențe între cărți și filme, ceea ce mi s-a părut WOW.

Recomand să citiți cărțile mai întâi pentru că acestea conțin mai multe detalii, iar după aceea puteți face un maraton cu toate filmele. O să vă îndrăgostiți de secolul al XVIII-lea și de stilul vestimenar din acea perioadă. Rochiile pompoase, perucile și comportamentul oamenilor din trecut m-au fascinat și mi-aș dori să trăiesc și eu în acele timpuri. 

Maria Ehrich în rolul lui Gwendolyn Shepherd


O actriță cu mult potențial. Mi-a plăcut cum a jucat în toate cele trei filme și nu m-aș fi gândit la o persoană care s-o interpreteze atât de bine pe Gwen.

Jannis Niewohner în rolul lui Gideon de Villiers


De asemenea, Gideon a fost foarte bine reprezentat de către Jannis și nu ai cum să nu te îndrăgostești de ochii lui verzi. 

VOI AȚI CITIT CĂRȚILE? 
AȚI VIZIONAT FILMELE?
CE PĂRERE AVEȚI?

LECTURĂ/VIZIONARE PLĂCUTĂ! 😊


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu