Recenzie - „Vraja Dorințelor” (vol. I al seriei Tărâmul Poveştilor), de Chris Colfer

Editura: Nemira
Colecția: Nemi
Serie/trilgoie: Tărâmul poveștilor
Nr. de pagini: 472
Disponibilăaici.

SponsorizareEditura Nemira
Doi frati gemeni, Alex si Connor, primesc de la bunica lor o carte ilustrata de povesti, o carte fermecatoare si, de asemenea, fermecata. Pentru ca cei doi sunt atrasi, la propriu, nu doar de carte, ci in carte, trezindu-se in mijlocul taramului povestilor, un taram magic unde se intalnesc cu Alba ca Zapada, Scufita Rosie, Jack (si vrejul de fasole), Cenusareasa, Bucle-Aurii, Frumoasa Adormita si toti Fetii-Frumosi din toate povestile.
Pe langa toate aceste personaje, cei doi frati se mai intalnesc si cu un broscoi vorbitor, cu troli si capcauni, cu zane, dar si cu oameni obisnuiti care-si duc traiul in povestile noastre.
Tot ce pot spune despre această carte e că este una cu adevărat magică. Simplitatea cu care este abordată povestea este liniştitoare şi îți dă senzația copilăriei. Volumul este adresat unei audiențe de +9 ani, iar ilustrațiile sunt unele dintre cele mai excepționale.
Sunt recunoscătoare pentru faptul că autorul s-a pus în pielea cititorilor care ar prefera acest gen de carte şi a avut grijă să-i ajute să aibă parte de o experiență năucitoare.

Povestea cărții este una simplă:
Alex şi Conner ajung din greşeală în cartea Tărâmul Poveştilor primită cadou de ziua lor. Deşi Alex este cea isteață, iar Conner cel sociabil şi onest, amândoi vor fi nevoiți să lucreze împreună pentru a aduna ingredientele necesare vrăjii dorințelor, singurul lor bilet de plecare acasă. Însă poveștile nu sunt înțesate doar cu finaluri fericite şi formule precum "au trăit fericiți până la adânci bătrâneți", ci şi cu pericole cât cuprinde şi creaturi fioroase. Dar dacă îşi unesc forțele, gemenii pot realiza tot ce îşi propun.

Când am început să citesc această carte, aveam impresia că totul se va concentra doar pe aspectele pozitive. Totuși, am uitat complet că esența unui basm reuşit constă în călătoria eroului, sau în cazul de față, a eroilor, care au un scop pur: întoarcerea acasă, la familia lor. Iar în afară de elementele care ne fac să visăm cu ochii deschişi, avem parte şi de unele care ne mențin cu picioarele pe Pământ, cum ar fi dificultatea prin care trec atât copiii cu un singur părinte, cât şi părintele în sine.

Alex mi s-a părut copilul perfect de care orice părinte ar fi mândru: elevă eminentă, citeşte mult, practic izolându-se de realitate în acest mod, şi pare că se poate descurca în orice situație. Însă din cauza plăcerii pentru cărți şi studiat era considerată diferită şi chiar marginalizată de către colegi, această ajungând să-şi regrete firea studioasă din cauza singurătății prin care trece.

Conner este în schimb o fire prietenoasă, care se putea face plăcut de aproape oricine, mai puțin de profesoara sa, deoarece ignora studiatul şi adesea adormea în clasă.
Ambii frați par să aibă probleme diferite, iar la capitolele unde unul excela, celălat lăsa de dorit, dificultatea amplificându-se odată cu mutatul în altă locuință. Totuși aventura de care au parte le va schimba punctul de vedere cu privire la celălat, şi chiar viețile.

Iar poveștile nu sunt pur şi simplu basmele cu care suntem obișnuiți de mici, în care personajele pozitive scapă uneori basma curată din cauza statutului pe care îl au în poveste. Nu, nu, acțiunea este mai bine făurită, până în punctul în care avem fapte şi consecințe, unde nu totul este atât de perfect pe cât am vrea noi să credem. Însă tot avem parte de poveștile îndrăgite de noi din totdeauna, doar puțin actualizate.

Stilul ingenios al autorului ne arată cum până şi cele mai cunoscute basme din bătrâni pot căpăta o nouă nuanță a realității, iar de aceea recomand acest volum cu mare plăcere.
Nu contează vârsta pe care o aveți. O carte destinată copiilor poate fi citită și de adulți și îndrăgită la fel de mult. Așa că, dacă sunteți în căutare de o poveste intrigantă, primul volum al seriei Tărâmul poveștilor este alegerea perfectă!

Am acordat 5/5 steluțe acestei cărți deoarece m-a făcut să redevin copilul de altădată, când citeam basmele fraților Grimm. Câteodată este nevoie ca fiecare adult să-și reamintească de una dintre cele mai frumoase și lipsite de griji perioade: copilăria.

Această carte a fost oferită pentru recenzare de către Editura Nemira, cărora le mulțumesc mult!
Intrați pe site-ul lor pentru a fi la curent cu noutățile și promoțiile lor.

Achiziționează Vraja dorințelor, de Chris Colfer de aici.