4 mar. 2018

„P.S.: Îmi placi” – Când ura se transformă în dragoste

Titlu original: P.S.: I like you
   Autoare: Kasie West
   Editura: Corint
Colecție: Leda Edge
   Nr. de pagini: 304
   Disponibilă: aici
   Rating: ★★★★

P.S.: Îmi placi de Kasie West a fost o carte pe care am citit-o în doar câteva ore. Este o lectură ușoară, cu un subiect banal, care nu aduce nimic nou și neobișnuit, dar care m-a cucerit prin frumoasa poveste de dragoste a protagoniștilor.

Deși inițial nu credeam că îmi va plăcea prea mult această carte din cauza faptului că părea o altă carte pentru adolescenți clișeică, se pare că m-am înșelat. Mi-a plăcut mai mult decât speram și clar mi-a întrecut așteptările.

Kasie West are o scriitură plăcută, având un stil ușor și fluid, iar povestea pe care a reușit să o creeze a fost una extrem de drăguță și dulce. Genul acela de poveste insta-love care de obicei mă lasă rece, a reușit să mă prindă rău de tot și m-a făcut să savurez fiecare pagină în parte. Nu mai voiam să se mai termine.

Mereu mi-au plăcut relațiile de dragoste-ură între două personaje, tensiunea constantă care-i apasă și felul în care aceștia construiesc acea linie subțire care parcă stă în calea lor. Mi-a plăcut relația de du-te-vino a personajelor și am fost cucerită de felul în care s-au desfășurat toate lucrurile până la final.

Mi-a plăcut modul de comunicare folosit de protagoniști, care aleg calea scrisă, sub anonimat, unde sentimentele curg altfel, într-un mod mult mai natural și sincer. O oră de chimie plictisitoare poate fi deveni lucrul pe care-l aștepți cel mai mult în fiecare zi.

Recomand această cărticică pentru simplitatea ei, pentru naturalețea exprimării și pentru personajele simpatice care ți se vâră pe sub piele instantaneu. Dacă îți plac în general poveștile de dragoste, romanul acesta nu are cum să nu-ți placă. Mi-a plăcut mie, eu fiind o persoană care evită de obicei astfel de cărți.

Lily nu este genul de adolescentă populară din liceu, ci este ciudată, singuratică, diferită. Ea nu pune accent pe îmbrăcămintea ei, pe aspectul fizic, ci se axează mai mult pe partea ei creativă încercând să se folosească de cuvinte pentru a ieși în evidență. Aceasta compune versuri și le scrie pe unde apucă, de la marginile băncilor în timpul orei, până la propriul caiet de creații pe care-l poartă cu ea pretutindeni.

Într-o oră plictisitoare de chimie, Lily începe să scrie pe bancă câteva versuri de la trupa ei preferată, iar a doua zi găsește pe aceeași bancă, continuarea versurilor scrise de către altcineva. Cineva care ascultă aceeași muzică. Cineva care pare interesant.

Astfel, Lily începe să comunice cu străinul care se pare că se plictisește și el la ora de chimie, și se folosesc de scrisori pe care le lasă sub bancă, sub anonimat. Lily nu vrea să știe cui îi scrie crezând că dacă va afla nu va mai fi la fel. Că toată acea vrajă se va spulbera.

Cei doi devin prieteni prin corespondență și își împărtășesc secretele și rutina zilnică. Lily își schimbă părerea și dorește să afle cu cine vorbește pentru că ea consideră că au prea multe în comun. Când va afla cine este străinul din spatele scrisorilor, nu va fi doar dezamagită, ci și nervoasă, deoarece ea are o relație puternică de ură și dispreț în viața reală cu acea persoană. Deși continuă să scrie scrisori, Lily se simte vinovată și stupidă crezând că destinatarul bilețelelor se va schimba vreodată. 

Ce se va întâmpla cu cei doi când vor afla unul despre celălalt?
Este posibil ca ura să devină dragoste?


Cumpără P.S.: Îmi placi de Kasie West de pe:

 SAU  

                                                                                                                 

Un comentariu:

  1. ”Deși inițial nu credeam că îmi va plăcea prea mult această carte din cauza faptului că părea o altă carte pentru adolescenți clișeică, se pare că m-am înșelat. Mi-a plăcut mai mult decât speram și clar mi-a întrecut așteptările.”

    Exact asta a fost si in mintea mea. Mi-a placut foarte mult, desi nu ma asteptam, desi prefer lecturile mai grele, mai incarcate.

    RăspundețiȘtergere