25 iul. 2017

Tag - Mid-year book freak out


De ceva vreme circulă peste tot acest tag și m-am gândit să îl fac și eu, deoarece am fost nominalizată de Ioana de la Din dragoste pentru cărți.
Vă invit să citiți în continuare răspunsurile mele la acest tag drăguț.

1. Cea mai bună carte pe care ai citit-o până în acest punct al anului 2017?


Grea întrebare, sincer. Am citit în jur de 40 de cărți de la începutul anului până acum, deoarece mi-am fixat challenge-ul de pe Goodreads și îmi este ușor să urmăresc câte cărți am reușit să lecturez. Anul acesta am avut parte de multe surprize și îmi vine greu să aleg o singură carte. 
Totuși, cred că cea mai bună dintre cele mai bune cărți citite de mine până în acest punct al anului este Legenda, de Marie Lu. 
Citește recenzia mea completă a acestei cărți - click aici.



2. Cea mai bună continuare (a unei cărți) citită în 2017?


Aici îmi este foarte ușor să răspund, deoarece am citit o singură continuare a unei serii, restul cărților fiind ori primul volum dintr-o serie, ori stand-alone-uri. Am început seria Instrumente Mortale, de Cassandra Clare în decembrie 2016, iar volumele 5 și 6 le-am citit în ianuarie 2017. Pot spune cu mâna pe inimă că seria aceasta este una extrem de bună și mi-a lăsat un gol în stomac după ce am terminat-o. Așadar, cea mai bună continuare pe care am citit-o anul acesta este Orașul focului ceresc, cartea a șasea din serie.




3. O carte nou lansată pe care nu ai citit-o încă, dar vrei neapărat?


Am atât de multe cărți pe care doresc să le citesc, însă timpul nu îmi permite. Deși mi-am făcut un obicei din a cumpăra tot mai multe cărți, pe care cu care ajung să le citesc, am să pun aici o carte pe care încă nu am cumpărat-o, deși îmi doresc tare mult să o descopăr. Este vorba despre Vassa și noaptea, de Sarah Porter, apărută la Editura Nemira. Mă atrage totul la ea și am citit numai păreri bune despre aceasta. Cu siguranță se va ridica la așteptările mele, poate le va întrece chiar.





4. Cea mai anticipată lansare din a doua jumătate a anului?

Fără doar și poate, volumul 5 al seriei Lux, Opposition, este cea mai anticipată lansare din a doua jumătate a anului. Cel puțin în cazul meu. Am adorat celelalte patru volume și am așteptat multișor până s-au tradus. Am o slăbiciune pentru J.Lynn și pentru stilul ei, dar și pentru personajele pe care le creează. Acest volum, și ultimul din serie, va fi publicat de Leda Edge în toamna acestui an și abia aștept să văd cum se va sfârși povestea luxenilor.




5. Cea mai mare dezamăgire?

În mare parte sunt mulțumită de cărțile pe care le-am citit până în momentul de față, așa că nu am fost neapărat dezamăgită de o carte. Totuși, am rămas puțin dezamăgită de o apariție a Editurii Epica, deoarece sunt obișnuită ca titlurile lor să fie foarte bune și majoritatea sunt pe placul meu. Flower, de Elisabeth Craft nu m-a impresionat deloc și m-a lăsat rece. Povestea nu avea nimic original, stilul autoarei nu m-a dat pe spate, iar personajele nu au reușit să îmi transmită nimic. Cam clișeică pentru gusturile mele. Dar asta nu înseamnă că vouă nu vă va plăcea.



6. Cea mai mare surpriză?
Anul 2017 a fost pentru mine un an în care am avut ocazia să descopăr autorii români contemporani, dându-le o șansă. Marea mea surpriză a fost că unii autori români chiar au potențial și scriu mai bine ca cei de peste hotare. I.R.En de Sandra Coroian a fost va rămâne pentru mine cea mai mare surpriză. Nu exagerez deloc când vă spun că această carte are trăsăturile unui roman SF de calitate. V-o recomand cu drag dacă vreți să citiți autori români.
Citește recenzia mea completă a acestei cărți - click aici.




7. Noul autor preferat (debutant sau nou pentru tine)?
Anul acesta am descoperit-o pe Ruta Sepetys și am devorat ambele cărți traduse la noi: Printre tonuri cenușii și O mare de lacrimi. O apreciez enorm de mult pentru talentul pe care îl are, modul prin care transmite mii de emoții și mai ales pentru munca pe care a depus-o pentru a contura două cărți sfâșietoare. Dacă nu știați încă, ambele cărți abordează tema carnagiului și al dezastrului din timpul comunismului sovietic și nazismului. În spatele acestora se află luni de cercetare, pentru că autoarea a încercat să construiască o ficțiune care să respecte cât de cât istoria.
Citește recenzia cărții Printre tonuri cenușii - click aici.


8. Cel mai nou crush pe un personaj?

Am citit primul volum din seria Titanii, apărută recent la Leda Edge și mi-a plăcut mult. Faceți cunoștință cu Seth, fratele geamăn al lui Daemon Black, din seria LuxSe pare că autoarea are o slăbiciune pentru personajele sarcastice, pline de replici haioase. Și nouă, cititorilor, ne cam place. Nu-i așa?



Citește recenzia mea completă a acestei cărți - click aici.




9. Cel mai nou personaj preferat?

 Arsinoe din cartea Trei coroane întunecate este noul meu personaj preferat deoarece m-am regăsit în ea. Este o luptătoare și este gata de a sacrifica orice pentru prietenii ei.

Citește recenzia mea completă a acestei cărți - click aici.




10. O carte care te-a făcut să plângi?
Vocea lui Archer este o carte care a reușit să mă facă să plâng. Din această carte am reușit să descopăr ce înseamnă cu adevărat iubirea și cât de puternică este ea.
Este
un roman emoționant, plin de scene triste, șocante, iar uneori îți vine pur și simplu să fii lângă Archer și să-l iei în brațe. Recomand acest roman tuturor, indiferent de genul pe care-l preferă, pentru că vă promit că va fi o lectură zguduitoare, care va înmuia și cel mai aspru suflet.

Citește recenzia mea completă a acestei cărți - click aici.




11. O carte care te-a făcut fericită?

Una dintre cele mai amuzante cărți pe care le-am citit anul acesta este Prințesa de hârtie, de Erin Watt. Am răsfoit paginile imediat și am râs în hohote la replicile personajelor. Am fost foarte fericită pe parcursul lecturii, iar după ce am terminat-o mai voiam o doză. Aștept următoarele volume, pentru că stilul autoare îți dă o stare de relaxare.



12. Cea mai bună ecranizare a unei cărți pe care ai văzut-o anul ăsta?
Cred că aici voi pune Before I fall, ecranizare realizată după cartea lui Lauren Oliver, care are același nume. Mi-a plăcut mult filmul și casting-ul ales, povestea foarte interesantă ce te ține în suspans de la început până la final și este perfect pentru o seară de vară în care tu împreună cu prietenii tăi vreți să vizionați un film bun. Recomand și cartea, mai ales dacă ați mai citit cărți scrise de această autoare. Eu zic că va fi pe placul vostru.

13. Recenzia preferată scrisă până acum?
Eu de obicei pun suflet în recenziile pe care le scriu și consider că, cu fiecare recenzie pe care o întocmesc îmi perfecționez stilul, exprimarea și alte detalii. Am mai multe recenzii de care sunt oarecum mândră, pentru că îmi place ceea ce a ieșit.
14. Cea mai frumoasă carte pe care ți-ai cumpărat-o (sau ai primit-o) anul acesta?
Blestemul câștigătorului este una dintre cele mai frumoase cărți pe care le am în biblioteca mea. Am primit-o spre recenzie de la Editura Corint și am devorat-o. De la aspectul exterior (care este superb), până la povestea din interior, cartea aceasta este și va rămâne mult timp una dintre preferatele mele. Este o ficțiune istorică ce se împletește cu romantism, care te acăpărează imediat. Nu am putut să o las jos până nu am terminat-o.  
Citește recenzia mea completă a acestei cărți - click aici.
15. Ce cărți trebuie să citești până la sfârșitul anului?
Mi-am propus să mai citesc încă 20 de cărți pentru a duce la bun sfârșit challenge-ul de pe Goodreads, dar poate voi depăși cu încă vreo câteva. Vreau neapărat ca în ce a mai rămas din acest an să citesc următoarele:
-Volumele 2 și 3 din trilogia Mara Dyer, de Michelle Hodkin;
-Volumul 2 din trilogie Îngeri căzuți, de Susan Ee;
-Volumul 2 din trilogia Legenda, de Marie Lu;
-Răzbunarea ciorilor, de Leigh Bardugo;
-Seria Constelații;
-Volumul 5 din seria Lux, de J. Lynn;
-Volumul 2 din trilogia Blestemul câștigătorului, de Marie Rutkoski;
Cam acestea au fost răspunsurile mele la acest tag. Vă invit și pe voi să îl realizați. Sunt foarte curioasă de alegerile voastre.
Mai departe aș vrea să nominalizez pe Miha de la The Cemetery of Books, Vanya de la We fall in love with books, Georgiana de la Timp de citit, Ramona de la Ramona's Read with Love blog și Anelly de la Pierduți printre cuvinte.

7 comentarii:

  1. Și eu aștept volumul 5 din seria LUX. Jennifer e una din preferatele mele. Ador personajele pe care ea le conturează. Are gusturi bune răău.
    Și eu am plâns la Vocea lui Archer. E o poveste atât de emoționantă !
    P.S. Chiar m-ai făcut curioasă în legătură cu ecranizarea. Dar trebuie să aștepte până citesc cartea. După, cu siguranță.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Fata cu portocale. in prezentarea cartii scrie ca are si fragmente pline de umor. cred ca am citit alta editie, nu stiu, nu am ras deloc. am plans cu sughituri si mi au trebuit cateva zile, sa mi revin. 2. seria Temeraire. abia recent am reusit sa achizitionez toate volumele. il ador pe dragonul ala. vreau sa l cresc eu si sa l mangai. 3. O fata din bucati, Caraval si Povestile deosebitilor. mi e foarte greu sa aleg. totusi, cred ca O fata din bucati este prioritara. 4. continuarea romanului Magonia. 5. Cavalerul celor sapte regate. o descriere lunga si plictisitoare a unei adunari de barbati, care isi masoara lancile. 6. Serafina si mantia neagra. minunata carte. nu ma asteptam sa mi imi placa atat de mult si abia astept traducerea urmatoarelor volume. 7. o aleg tot pe Ruta Sepetys. sper sa scrie cat mai multe carti. 8. Cooper din Cartea memoriei. 9. Serafina din Serafina si mantia neagra. 10. Fata cu portocale, asa cum spuneam la punctul 1, si Cartea memoriei. 11. Luminile Nordului. nu am ras, nu m a facut fericita, dar m am bucurat pentru fiecare victorie a Lyrei. 12. ecranizarea unei carti destul de veche, Damage, de Josephine Hart. filmul se numeste la fel. 13. abia de curand am avut cateva tentative de a scrie recenzii. niciuna preferata. :)) 14. O fata din bucati. abia astept sa o citesc. 15. eu nu am o lista prestabilita. aleg cartile in functie de starea mea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Finally am descoperit si eu o persoana care gandeste la fel ca si mine in legatura cu Flower. Nu m-a deranjat atat de mult faptul ca nu vine cu nimic nou, dar nu am putut sa trec peste superficialitatea personajului principal feminin care la inceput sustine sus si tare ca ea nu va avea nicio relatie cu un baiat pana nu termina facultatea si este realizata pe plan profesional, ii este de ajuns un buchet de flori si o cafea ca sa o faca sa isi incalce toate principiile. Din pacate nu am citit Legenda de Marie Lu, dar din cate observ avem gusturi asemanatoare, asa ca 99% o sa imi placa si mie. Frumoase raspunsuri si se vede ca ai depus foarte mult suflet ca sa realizezi acest tag.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu am plans la before i fall de ma uscam, ploua afara, iar muntii erau invaluiti de ceata si ma simteam exact ca in film, de parca totul fusese rupt de acolo, si plangeam ca nebuna din cauza a ce se intamplase. si a doua zi am mai varsat lacrimi. vocea lui archer e in topul cinci achizitii pe care trebuie sa le fac ASAP. iar orasul focului ceresc mi a placut asa de mult ca abia m am abtinut sa nu o recitesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Un tag pe atat de mare, pe atat de frumos! Cred ca ai stat ceva sa-l faci. Sunt o fana a tag-urilor, asa ca cel mai probabil o sa-l realizez si eu pe blogul meu. Abia stept viitaorele tag-uri!
    Imi place la nebunie cum scrie Ruta! Am citit de la ea "Printre tonuri cenusii" si mi-a placut extrem de mult. <3

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulțumesc tare mult pentru tag, Dweenie! De îndată ce am văzut că m-ai nominalizat și pe mine, m-am pus pe răspuns la întrebări :)) Răspunsurile mele găsești aici: http://thecemeteryofbook.blogspot.ro/2017/07/tag-mid-year-book-freak-out_28.html?m=0

    RăspundețiȘtergere