5 iul. 2017

Recenzie - „Codex Aureus. Nume de Cod”, de Silviu Radu




Titlu: Codex Aureus. Nume de Cod
Autor: Silviu Radu
Editura: Proilavia
Nr. de pagini: 262
Trilogie: Codex Aureus
Disponibilăaici
Când am început să scriu primul roman din ce va fi trilogia Codex Aureus, am chibzuit bine, gândindu-mă cu eu, ca cititor, n-aș vrea să las cartea din mână până nu ajung la ultima filă. Aș citi pe nerăsuflate doar o poveste în care suspansul, istoria și acțiunea se îmbină deplin, fără să le pot vedea separat.
Cred că scrisul nu este o profesie, ci o pasiune care te consumă fără oprire, la fel de tare cum cred că doar un spirit liber poate învinge timpul. Prima parte a trilogiei nu doar că învinge timpul, dar îl face să devină mic în fața unor mize uriașe. Personaje care te aduc în prezent țes intrigi adânci pentru un trecut atât de îndepărtat.
Îmi doresc ca fiecare pagină din roman să vă facă să așteptați cu sufletul la gură și următoarele două părți.

Atunci când am început cartea, cu siguranță nu mă aşteptam să mă facă să mă îndoiesc de tot ce ştiam până atunci. Odată ce pui mâna pe acest exemplar, este greu să iei o pauză până nu afli toate răspunsurile la întrebările ce te frământă, și nu poți lăsa cartea din mână până nu ai terminat şi ultima frază.
Povestea este una relativ complexă, care se învârte în jurul celui mai important document deținut de România, Codex Aureus, şi cum soarta acestuia este decisă de mai mulți oameni importanți din Guvernul României, dar şi din Vatican.
Când am făcut cunoştință cu personajele şi am ajuns să le cunosc mai bine, mi-am dat seama de faptul că nu mă pot încrede în propriile păreri. Şirul poveştii şi trăsăturile de caracter ale acestor "apărători ai justiției" m-au făcut să empatizez cu personajele şi au spart orice tipar, reuşind să mă surprindă cu fiecare pagină citită.
Pe măsură ce citeam, mă găseam captivată de o poveste care este peste măsură de surprinzătoare. Iar fiecare pagină îmi trezea nevoia de mai mult, întrucât acest volum a reuşit să îmi trezească latura curioasă mai bine ca oricare altul.
Autorul a reuşit să creeze nişte idei conspirative atât de reuşite, încât eu personal nu am reușit să disting ficțiunea de realitate. Persoanele pasionate de operele lui Dan Brown vor putea găsi la fel de multă acțiune împletită cu extaz şi în acest volum scris de Silviu Radu, aşa că nu vă fie frică să încercați şi acest roman dacă sunteți în căutare de noi provocări literare.
Țin să îi mulțumesc personal autorului pentru experiența oferită şi recomand acest volum persoanelor de toate vârstele care se dau în vânt după o poveste scrisă ca la carte.

N-am vrut să dau prea multe detalii, astfel încât să puteți descoperi voi înșivă cartea. 
Altfel, ce farmec ar mai avea dacă v-aș spune tot ce se întâmplă?

O lectură minunată, o experiență unică
5/5 steluțe

http://www.codex-aureus.ro/


Accesați site-ul oficial al romanului și pătrundeți și voi în lumea captivantă creată de Silviu Radu


10 comentarii:

  1. Frumoasa recenzia, dar cam scurta :))
    Cartea pare interesanta, chiar daca nu face parte, neaparat, din genul meu de carte preferat.
    O s-o trec pe wishlist, multumesc pentru recomandare <3

    RăspundețiȘtergere
  2. par o inculta cand spun asta, dar pacat ca e o trilogie. subiectul e...ok, dar sa citesti 3 carti despre asta? nu pare destul de captivant. ar trebui sa compenseze printr un stil extraordinar.

    RăspundețiȘtergere
  3. E o recenzie scurta si la obiect. Nu am auzit de aceasta carte pana acum,dar din cate am inteles, se apropie de stilul conspirativ al lui Dan Brown. Ii ador cartile autorului, Brown, dar si aceatsa carte ma intriga. De ce? Pentru ca nu imi pot imagina ceva intre justitia romana si Vatican, ceva atât de complex si intrigant, intamplandu se la noi in tara. Nici din punct de vedete beletristic:))) ceea ce e foarte bine, abia astept sa o citesc,cu soguranta m ai convins

    RăspundețiȘtergere
  4. Am mai văzut cartea și din descrierea ei părea interesanta. Dar datorita recenzii tale, cartea a devenit și mai interesanta. E pe lista mea de to be read.

    RăspundețiȘtergere

  5. StareFoto/VideoClip video în directEveniment din viaţă


    La ce te gândeşti?
    Public
    Postează

    Radu Silviu
    2 ore ·
    Fiecare recenzie primită la cartea mea mă face să înțeleg că oamenii incă sunt doritori să citească. Sunt bucuros ca paginile acestui roman au reușit sa pătrundă în mintea cititorului. Mulțumesc pentru această descriere a romanului și vreau sa fiți siguri ca toate acestea ma motivează sa nu mă opresc în a scrie mai departe.
    Mulțumesc din tot sufletul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Până acum nu am auzit nici de autor, nici de editură :)) Însă, e bine că acum știu.
    În ceea ce privește cartea, pare interesantă pentru pasionaţii genului acesta, însă pe mine nu prea mă atrage. Mai ales să fie 3-cărți, toate despre același subiect, mna, greu pentru mine :))
    Oricum, felicitări pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. DUPA PAREREA MEA, FAPTUL CA ESTE O RECENZIE MAI SCURTA NU ESTE IN NICIUN CAZ UN LUCRU RAU, SAU CARE SA NE FACA SA CREDEM CA INCEPI SA NE NEGLIJEZI, PE NOI, PE CITITORII BLOGULUI TAU. eSTE MAI SCURTA FIINDCA SI CARTEA ESTE MAI SCURTA! DOAR NU ERA SA NE SCRIE AICI INTREAGA CARTE, FITI INTELEGATORI! DRAGA MEA SCRIITOARE EU TE FELICIT PENTRU INCA O RECENZIE CARE ESTE IN TOTALITATE PE PLACUL MEU. IMI PLACE LA NEBUNIE ACEST GEN DE CARTI, AS PUTEA SA SPUN CA LE ADOR, DE CE NU?! ADMIR SI APRECIEZ CA AUTORUL A INTRODUS IN ACEASTA CARTE LUCRURI CONTEMPORANE. IMI ESTE PUTIN CAM GREU SA MA EXPRIM, INSA SA STII CA CHIAR MI-AI CAPTAT ATENTIA SI CA IN VIITORUL APROPIAT O VOI CITI.
    FELICITARI SCRIITOAREI RECENZIEI SI SPONSORILOR!

    RăspundețiȘtergere
  9. O carte care merita o sansa, chiar daca de la o perioada incerc sa ma feresc de trilogii pentru ca asteptarea ma omoara si am foarte multe asfel de serii incepute. Recenzia ta este in schimb foarte convingatoare si parca mi-as calca un pic pe inima si as mai incepe inca una. Felicitari

    RăspundețiȘtergere