10 iun. 2017

Interviu - Nieves F Joy



1. Ce te motivează să scrii?


Motivația perfectă sunt cititorii mei. Sunt activă pe wattpad din 2015 și oamenii care îmi sunt alături în permanență sunt imboldul magic pentru ca să mă așez la taste și să creez, oricat de obosită aş fi.

2. Crezi că anumite cărți sunt scrise cu un motiv anume, adică de a vindeca și de a scăpa de realitatea din zilele noastre?


Cărțile nu vindeca, ci ne alină sufletul. Ni-l anesteziază și ne readuce uneori speranța,  ziua urmatoare va fi mai senină decât cea în care, poate vedem decat nori de furtună. Dacă ştim să alegem cărți de calitate, cu un substrat psihologic bine argumentat, cu siguranță că vom trage anumite învățăminte care ne vor îndrumam să nu comitem greșeli. Eu cel puțin așa îmi aleg ceea ce citesc. O carte seacă de emoții și trăiri nu mă atrage.

3. Cum definești tu realitatea, viața în general, în contextul în care acestea de multe ori sunt dezbătute în cărți? 


Datorită faptului că sunt în brânşă,  consider că ficțiunea este o reflexie a realității și fără acest detaliu o carte ar da senzația de superficialitate. Nu vorbesc despre cărțile fantasy, cu toate că și acolo se regăsesc elemente din viața de zi cu zi. Secretul este că atât scriitorul cât și cititorul să aibă abilitatea să le delimiteze cumva și să nu le confunde.

4. Crezi că e subțire granița dintre Rai și Iad, în cazul în care cartea ta și titlul produc confuzie? De exemplu eu când am citit titlul cărții m-am gândit automat la războiul unui suflet chinuit de flăcările iadului și a trecutului. Greșesc? 


Granița dintre Rai și Iad este la fel de subțire ca și o pojghiță  a  unui lac pe cale stă să se dezghețe în apropierea primăverii. Acum poți fi fericit și poți uita că nu ești invincibil, că în secunda doi să intervină ceva și să cazi în extrema cealaltă. Viața mi-a predat această lecție parşivă și am învățat că trebuie să apreciezi orice clipă care-ți este dacă. Suflet rebel este zbuciumul unui suflet ce şi-a făcut propriile alegeri, pe baza unor concepții greșite, nu neaparat unul care a fost aruncat în Iad și apoi izbăvit. Lupta eroinei debutează tocmai în momentul când i se ridică valul de pe ochi, dar nu voi da mai multe amănunte , ci voi lăsa cititorul să-şi formeze propria opinie.

5. De ce ai ales  titlul "Suflet rebel"?


Suflet rebel se vrea a fi strigătul meu pentru femeile ce își înăbușă aspirațiile și personalitatea. Care își predau de bună voie, dreptul de a fi stăpâne pe gândirea, trupul și acțiunile lor. Este îndemnul la revoltă pentru cele care îşi apleacă capul și acceptă ca cineva să le pună lanțuri la mâini și picioare, doar că acel gardian le-a pus un cerc metalic pe degetul inelar.

6. Cărțile tale de pe Wattpad emană în primul rând dragoste, sacrificiu și luptă. Pentru dragoste trebuie să lupți mereu și bineînțeles trebuie să fie reciprocă, astfel lupta e în zadar. Crezi că timpul și persoana de lângă tine sunt factori vitali pentru a menține dragostea? 


Cineva mi-a spus odată că iubirea pătimaşă este trecatoare și că odată stinsă flacăra aceea, rămâne doar respectul și consider că ăsta e răspunsul potrivit la această întrebare. Dacă o familie nu este construită pe soclul respectului reciproc și pe încredere, totul se năruie mai devreme sau mai târziu. Eu în toate proiectele mele Îmi supun personajele unor teste. Dacă le trec cu brio, dacă ajung să se maturizeze ca și cuplu, ajung să întemeieze o familie. Dacă nu, nu.


7. Ce te inspiră să scrii? 


Orice lucru poate fi o muză de inspirație. Societatea în care trăim, o melodie, un zâmbet... Eu colectez din jurul meu toate elementele care mă ajută să dau o strălucire proiectelor mele.

8. E un drum lung între a-ți așterne gândurile ce-ți zboară prin minte pe o platformă online și între a  publica o carte. Cum a fost drumul tău? A fost presărat de obstacole până să ajungi în punctul de-ați ține în mână prima carte?


În cazul meu între a-mi așterne gândurile și a publica pe wattpad, intervine doar factorul timp. În ultima periaoada este din ce in ce mai limitat si cu greu imi gasesc portițe ca să evadez în tranşa necesară scrisului. În cazul doi, cel al publicării la  editură, nu am avut un drum anevoios, deoarece în momentul în care mi-am descoperit pasiunea pentru scris, nu am avut nici cea mai minimă intenție de a da formă unei cărți, vreunui proiect al meu. 

Totul ține de ambiție și de cât de mult dorești să-ți valorifici visele. Obstacolele sunt nesemnificative, în special când ai de partea ta o echipa valoroasă cum este cea care ma susține pe mine. Aici mă refer la toată echipa Librex care m-a primit cu brațele deschise.

9. Se spune că speranța e ultimul lucru ce-l pierdem în viața noastră. Aceasta e scânteia ce va aprinde din nou încrederea în noi. În cartea ta e un ingredient important?


Eroina mea nu speră într-o eliberare, așadar nu stiu ce ingredient vor decoperi cititorii la începutul volumului. E mai mult despre  resemnare și mai mult un joc al destinului. Dar da. Speranța n-ar trebui să moara niciodată, pentru că de aceea ne-a fost înrădăcinată în ADN. Ca să ne fie refugiu. Acum depinde de fiecare cum știe să și-o întrețină. De cât de puternic și stabil ne este psihicul.


10. Ai susținut în alt interviu că ești bipolară. Toți confundăm această boală. Te-aş ruga să ne povestești în câteva rânduri cum se manifestă aceasta. 


Este exact acelasi lucru ca și în cazul graniței dintre Rai și Iad. Bine și rău. Eu la asta mă refeream când am declarat ca sunt bipolară :) Pot să plang și să simt că sunt la pământ, dar în secunda doi mă pot ridica și zâmbi. Pot să țip și să mă comport irațional, dar imediat pot gândi la rece. Pot fi copilaroasă și să mă tăvălesc pe jos cu fiica mea,  dar instant pot deveni femeia matura capabilă să ia decizii. Mă modelez rapid pe ceea ce mi se cere trecând cu ușurință de la o stare la alta, de la un pol la altul, fără a fi, zic eu, o persoană falsă, cu toate că boala în sine se refera la tulburari grave de personalitate ce necesită un tratament permanent și o atenție sporită la factorii de stres ce pot da naștere unor crize care pot afecta în special membrii familiei.


11. Și cum îmi doresc să fie un interviu diferit, te provoc sa ne spui un secret. 


Provocare acceptata! :) Am nopți în care mă trezesc undeva pe la patru dimineața, merg la frigider și savurez doua cubulețe de ciocolată. Pe întuneric, întregul minut cât dulcele mi se topește în gură, îmi permit să nu mă gândesc la calorii!😁


Un comentariu: