20 mai 2017

Recenzie - „Întoarcerea”, de Jennifer L.Armentrout



Titlu: Întoarcerea
Autoare: Jennifer L.Armentrout
Editura: Leda Edge
Nr. de pagini: 432
Seria/trilogia: Titanii
Disponibilă: aici.


A trecut un an de când Seth a încheiat o înțelegere cu zeii prin care își punea viața în slujba lor. Acum, Apollo are o misiune pentru el: Seth trebuie să protejeze o fată frumoasă și îndrăzneață, dar de care nu se poate atinge. Iar această nouă sarcină ar putea fi cea mai solicitantă provocare de care a avut vreodată Seth parte.
Josie habar nu are ce vrea de la ea acest tip nebun și sexy, dar odată cu sosirea lui, toată viața ei este dată peste cap. Fie că Josie începe să-și piardă mințile, fie că o pândește un coșmar născut din antica mitologie.
Josie nu se poate decide care este cel mai mare pericol: un titan furios care caută răzbunare sau misteriosul Seth cel cu ochii aurii- și atracția intensă care mocnește între ei…




Am citit de la aceeași scriitoare, Jennifer Armentrout, primele patru volume din seria Lux. Pot spune că sunt obișnuită cu stilul autoarei, dar parcă mereu aduce câte ceva nou fiecărei cărți pe care o scrie. 

După părerea mea, Jennifer este incontestabil regina umorului și a sarcasmului. Mi-a dovedit-o și de această dată. Îmi place absolut totul la universul pe care-l creează: felul în care dă viață unor personaje memorabile, momentele amuzante care te binedispun, indiferent de starea pe care o ai în acel moment, și multe întâmplări care te țin în suspans până la final. Iar cum J. Lynn îmbină o poveste fantasy cu un umor copios, nimeni nu o va face vreodată. 

Simțiți nevoia de a citi ceva relaxant, amuzant și în același timp, o poveste bine construită? Atunci vă recomand cu mare drag să puneți mâna pe cartea aceasta. Și mai ales dacă sunteți fani ai seriei Lux, cu siguranță acest prim volum din seria Titanii va fi pe placul vostru. Poate vă va plăcea chiar și mai mult.


Cartea aceasta are atâtea aspecte pozitive, încât nu știu cu ce să încep. 
În primul rând, plotul este foarte bine gândit, iar povestea este una atractivă, mai ales faptul că regăsim elemente mitologice, personalizate de autoare după bunul său plac.
Dintotdeauna am fost pasionată de basme, legende, mituri, iar cartea aceasta este exact ceea ce mi-am dorit să citesc de multă vreme! În primul volum al seriei Titanii, ni se prezintă un univers aparte: Zeii și lumea lor. Este fascinant cum autoarea se joacă cu imaginația cititorului. 

În mitologia greacă, cei doisprezece zei din Olimp au câștigat lupta împotriva Titanilor, cei din urmă reprezentând primii zei ce au existat, fiind fiii și fiicele (titanide) lui Uranos și ai Gaiei. Citiți mai multe despre mitologia greacă aiciPreluând informații din această mitologie, scriitoarea a prelucrat și a adăugat conotații noi acestor creaturi fantastice, zeii, construind o poveste uimitoare.

În acest volum aflăm că, de fapt, zeii și-au continuat existența de mii de ani, amestecându-se printre pământeni, fără ca aceștia să aibă habar. 
Firul narativ este subiectiv, din perspectiva celor doi protagoniști, Seth și Josie.
Pe lângă apariția zeilor, vom afla și de existența semizeilor, purilor, semipurilor. Seth este un Appolyon, rezultatul uniunii dintre un pursânge și un semipur, o adevărată raritate, deoarece împerecherea aceasta fusese interzisă. Veți afla și de ce, dacă veți citi cartea.

Acțiunea începe cu trimiterea lui Seth de către Apollo, zeul soarelui, într-o misiune specială: trebuie să protejeze o fată banală, studentă la psihologie. Deși Seth nu înțelege de ce ar fi trimis să aibă grijă de o simplă muritoare, pe parcurs află ceva ce îl va șoca cu adevărat: aceasta este un semizeu. Nu numai că aceste ființe nu ar trebui să existe, dar este și fiica lui Apollo. De aici începe adevărata peripeție. Seth va trebui să o ducă pe tânăra atrăgătoare la Academia Legământului din Dakota de Sud, unde putea fi în siguranță. 

„-Ce-i în sudul Virginiei?
-Universitatea Radford.
-Bine. Vrei să mă înscriu la facultate? am întrebat eu, iar Apollo și-a dat capul pe spate și a râs așa de tare, că a chiuit de-a dreptul.
M-am încruntat.
-Ce dracu e așa de amuzant?
-Tu. La facultate.Să-ți folosești mintea. Asta e amuzant.
Era cât pe ce să-l lovesc cu niște akasha
Zâmbetul i-a pierit de pe chip.
-E cineva important acolo, pe care trebuie să-l aperi cu orice preț, Seth.”

Momentele petrecute de cei doi până să ajungă la destinație, cât și după ce au ajuns sunt memorabile. 
Dar oare de cine încearcă Apollo să o protejeze pe Josie? Sau de ce anume? 
Vă provoc pe voi să aflați. 


Faceți cunștință cu Seth, fratele geamăn al lui Daemon Black, din seria Lux.
Se pare că autoarea are o slăbiciune pentru personajele sarcastice, pline de replici haioase. Și nouă, cititorilor, ne cam place. Nu-i așa?
Deși la prima vedere, Seth pare un băiat pus pe șotii, care mereu râde pe seama altora și face o glumă atunci când te aștepți mai puțin, pe parcursul volumului am întâlnit mai multe fețe a lui Seth. 
„În perioada scurtă în care fusesem în preajma lui, îi văzusem foarte mulțe fețe. Parcă erau Fețele lui Seth. Putea trece, în doar câteva minute, de la ursuz și serios, la sâcâitor și de-a dreptul enervant, la răutăcios și jucăuș, la seducător și periculos de înșelător.

Josie este protagonista cărții, fata în jurul căreia se învârte totul. Deși nu pare să aibă nimic special, Seth se va simți atras iremediabil de către aceasta și misiunea de a o proteja se va transforma în propria lui dorință de a o feri de pericol. 
Fiind o fire puternică, se va descurca de minune la capitolul vești șocante despre realitatea ei: ce este de fapt, cine îi este tatăl și mai ales faptul că va trebui să-și abandoneze viața de până acum. Dar cu un tip sexy și nebun ca Seth alături de ea, totul pare mult mai ușor.
Veți savura schimbul de replici dintre cei doi și vă promit că veți râde cu lacrimi. 
„Probabil că mă înșelau ochii și era ceva de genul împlinirii cu totul și cu totul sucite a vreunei dorințe. Părul n-avea culoarea potrivită. La naiba, nici măcar nu eram sigur ce culoare de păr avea fata asta. Castaniu-deschis? Blond? Blond spălăcit? Toate nuanțele amestecate într-una singură? Și nasul era prea mic, dar fata asta arăta...”




Schimburi de replici amuzante:

 „-N-ar trebui să fii aici. E nepoliticos.
-Serios?
-Da. Sunt în cadă. Și dezbrăcată!
-Categoric ești dezbrăcată.
-Asta e și ideea! a strigat ea, iar eu am rânjit și mai larg. Ce-i? Rolly-pollii n-au maniere sau respect pentru spațiul personal?
-Apollyon, am corectat-o distrat. Și, ți-am zis, nu mă descurc deloc cu spațiul personal.”


-Scoate-ți halatul.
Buzele i s-au întredeschis și-a rămas cu gura căscată.
-Ce dracu?
M-au trecut valuri de dezamăgire.
-Bănuiesc că nu merge.
-Ești un pervers.
Am ridicat din umeri.
-Am auzit și mai rele de-atât.
-Bag mâna-n foc, a mormăit ea arțăgoasă.
-Habar n-ai tu.


  • Interpretarea fantastică a mitologiei grecești, de către Jennifer L.Armentrout;
  • Personajele memorabile, bine construite;
  • Momentele funny și sarcasmul personajului principal masculin, Seth;
  • Suspansul și misterul în care este învăluit finalul. Te face să vrei mai mult.

  • Ops. Se pare că nu am găsit. Vă provoc pe voi să găsiți un punct slab al acestei cărți.



Dacă încă nu v-ați dat seama din recenzia mea, voi oferi 5 steluțe acestui volum fără a sta prea mult pe gânduri. 
V-o recomand din tot sufletul, mai ales dacă sunteți doritori de o lectură ușoară, dar profundă.


Puteți comanda cartea de pe:

-site-ul Editurii Corint;

-Diverta.



4 comentarii:

  1. Am citit 80 de pagini si nu m-a atras mai deloc stilul autoarei in aceasta carte. Am simtit ca citesc o carte de pe wattpad. Plus ca inca sunt confuza in legatura cu cateva lucruri, probabil pentru ca este o serie spin-off.
    Am sa incerc totusi sa o citesc, recenzia ta m- facut curioasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. am incercat sa citesc ceva scris de aceasta autoare, dar nu am reusit. povestile ei mi se par pline de clisee, ascunse in spatele unor elemente fantasy si de mitologie. limbajul mi se pare prea plin de romance si replici adolescentine. there, i am gasit puncte slabe. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ador clișeele ! Genul de carte care te întoarce pe toate părțile și te trece prin mai multe sentimente. Recenzia e bestială ! Jennifer are stilul ei. Dar cel mai mult ador personajele conturate de ea. E pe lista pentru viitorul apropiat !

    RăspundețiȘtergere