7 mai 2017

Interviu - Corina Cîndea, autoarea cărților Triplu H, Micuța balerină, Rebela

                             


Corina Cîndea a scris și a publicat cinci cărți, iar a șasea va apărea în curând la Editura LIBREX.



1. Definește-te în câteva fraze. Ce îți place să faci, cum îți petreci timpul liber...

Îmi place să citesc și să scriu, iar timpul liber mi-l împart între familie și cele două pasiuni. În ultima perioadă însă, scrisul a câștigat în detrimentul cititului și regret asta. Îmi cumpăr cărți în același ritm ca și până acum și sufăr când le văd necitite.

2. Dintre toate cărțile tale, ai putea să alegi un top 3 cărți la care pur și simplu nu poți să nu te gândești la o continuare pentru ele?

Nu pot să fac niciun fel de top între cărțile pe care le-am scris pentru că toate îmi sunt la fel de dragi. Cât despre eventuale continuări la unele dintre ele, în acest moment mi-e imposibil să spun ceva sigur. Am idei, dar de aici și până la a contura o poveste, e cale lungă. 

3. Eu ți-am citit toate cărțile. Votat, citit și recitit. Am văzut situații și am trăit alături de personajele din cărțile tale, însă m-am lovit mereu de bariera minciunii. Crezi că granița dintre a spune și a crede minciuna este subțire? Spun asta pentru că, la fiecare carte, minciuna e un ingredient important.

Toți mințim în viața de zi cu zi, însă există minciuni și minciuni. Consider că, în lucrurile cu adevărat importante din viață, minciuna nu are loc. Toate cărțile mele conțin povești de dragoste, iar ca o relație să dureze, este nevoie de încredere în partenerul tău. Pe lângă iubire, bineînțeles. Abia atunci când ai încredere în cel de lângă tine și ai câștigat și încrederea lui sau ei, abia atunci se poate spune că începe adevărata relație. Până atunci, totul este o joacă, o... tatonare aș putea spune, care se poate transforma în ceva uluitor de frumos sau poate deveni o mare dezmăgire.

4. Pot spune că tu ești un păpușar excelent. Ai dirijat personajele excelent, le-ai impus un caracter, le-ai expus unor situații dificile pe care le-au trecut cu bine pe toate, chiar dacă uneori au ieșit șifonați. Dragostea a fost mereu o esență puternică, un motiv suficient în a trece peste orice și oricine? (Mă refer la „Rebela" și „Micuța balerină").

În viața de zi cu zi, nu e atât de simplu, dar tocmai de aceea ne refugiem în lumea cărților. O lume în care personajele pot să-și învingă demonii trecutului, ca Violet din „Rebela" sau să găsească un mod de a împleti două vieți aproape paralele, ca Rya și Jay în „Micuța balerină". Dragostea a fost cea care le-a dat puterea să meargă mai departe și să încerce să găsească soluții pentru a putea fi împreună cu persoana iubită. Uneori este nevoie să uiți sau să ierți pentru a putea fi fericit și fiecare dintre noi își stabilește propriile limite. 

5. Într-un interviu pe care l-ai acordat, ai susținut că urăști minciuna. Te-ai lovit în viață de o persoană care a recurs la minciună pentru a realiza ceva?

Prefer sinceritatea și onestitatea, chiar dacă uneori sunt dureroase, decât o minciună iluzorie.

6. Crezi in dragoste la prima vedere?

Sunt o romantică și da, cred în dragoste la prima vedere și suflete pereche.

7. Ce învățăm din fiecare roman al tău? 

Niciuna dintre cărți nu am scris-o ca pe o pildă. Pur și simplu, mi-am imaginat o poveste de dragoste și atât. Dacă cineva învață ceva bun din ele, nu pot decât să mă bucur.

8. Te-ai gândit că puteai să formezi altfel cuplurile în cărțile tale?

Nu. Atunci când am început să scriu o carte, povestea era deja bine conturată în mintea mea și cuplurile bine formate.

11. Și cum doresc să fie un articol diferit, te provoc să ne spui ceva secret despre tine... Orice!

Hm... Un secret? Prefer să îmi țin secretele pentru mine. Dar ca să nu zici că sunt rea, o să recunosc ceva ce nu am spus-o niciodată public: florile mele preferate sunt trandafirii. De orice culoare!




Puteți achiziționa cărțile Corinei Cîndea de aici.

2 comentarii: