26 feb. 2017

Recenzie - „Poate într-o altă viață”, de Taylor Jenkins Reid

  • Numele cărții : Poate într-o altă viață
  • Autoare : Taylor Jenkins Reid
  • Editura : Leda
  • Nr. de pagini : 336

Descriere : 

La douazeci si noua de ani, Hannah Martin inca nu stie ce vrea sa faca in viata. De cand a terminat colegiul, a locuit in sase orase diferite si a avut nenumarate slujbe banale, dar, dupa o relatie dezastruoasa, decide sa se intoarca in Los Angeles, orasul ei natal.
Pentru a sarbatori prima seara in L.A., cea mai buna prietena a ei, Gabby, o duce la un bar – unde Hannah se intalneste cu iubitul ei din liceu, Ethan. La miezul noptii, Gabby o intreaba pe Hannah daca e gata sa plece. Ethan se ofera sa o duca el acasa daca vrea sa mai ramana. Hannah ezita.
Ce se intampla daca pleaca cu Gabby?
Ce se intampla daca pleaca cu Ethan?
Si astfel, Hannah traieste efectele fiecarei decizii, in doua universuri paralele, in doua povesti succesive, surprinzator de diferite si cu consecinte importante pentru Hannah si oamenii de langa ea.
Asadar, totul e sortit sa se intample? Cat de mult din viata noastra este determinat de sansa? Si, lucrul cel mai important: exista suflete-pereche?
Hannah crede ca da. Si, in ambele lumi, e convinsa ca l-a gasit pe al ei.

Părerea mea :


        A fost o carte drăguță și extrem de ușor de citit. Ideea romanului mi s-a părut genială. Dar, nu a avut nimic special care să mă dea pe spate. Totuși, eu o recomand pentru că este o lectură ce nu vă dă bătăi de cap și nu veți găsi cuvinte pe care să nu le înțelegeți. 

       Femeia din centrul romanului, Hannah Martin duce o viață spontană și vrea să se stabilească într-un oraș, să-și găsească un job și, de ce nu, un iubit. După ce s-a tot mutat din oraș în oraș, aceasta se întoarce în orașul ei natal, Los Angeles, unde va locui cu cea mai bună prietenă a ei din copilărie, Gabby. Se reîntâlnește cu prietenul ei din timpul liceului, pe nume Ethan, într-un bar și aceștia încearcă să reînnoade firul întrerupt al iubirii de altădată. După miezul nopții, Gabby este pregătită de plecare așa că o anunță pe Hannah, dar Ethan o roagă să mai rămână cu el. Acțiunea abia începe din acest punct. Nu am dezvăluit absolut nimic din ceea ce se va întâmpla cu adevărat. Este doar începutul.

        Oare ce se va întâmpla dacă pleacă acasă cu Gabby ? 
Dar dacă rămâne cu Ethan ? 
       Neștiind ce alegere să facă, Hannah va trăi efectele fiecărei decizii, acțiunea desfășurându-se în două planuri/universuri paralele. Mi s-a părut foarte interesant să urmăresc întâmplările din viața Hannei în două planuri diferite. Și mi-a plăcut mai ales că în cele două universuri parelele, Hannah este îndrăgostită de oameni cu totul și cu totul diferiți.


        După ce am citit cartea asta, am avut câteva momente în care am stat pur și simplu și m-am gândit dacă mai există și alte universuri. Cum aș fi în alt univers ? Aș avea alte persoane lângă mine ? Aș face alegeri diferite ? Te cam pune pe gânduri romanul acesta. 

        Teoria după care probabil autoarea a scris cartea și din care s-a inspirat este foarte interesantă.

"M-a captivat mult o teorie care susține că toate lucrurile posibile se întâmplă cu adevărat. Asta înseamnă că, dacă dai cu banul, nu-ți iese doar fața sau reversul, îți ies și fața și reversul. De câte ori dai cu banul și iese fața, înseamnă că ești doar în universul în care moneda nimerește cu fața în sus. Mai există o versiune a ta, creată chiar în clipa când dai cu banul, în care moneda îți pică cu stema în sus. Și tot așa, clipă de clipă. Lumea se împarte într-un infinit de universuri paralele, în care tot ce se poate întâmpla, se întâmplă. Atunci când luăm o decizie, este absolut posibil să existe o altă versiune a noastră undeva în univers care a ales altceva. Un număr infinit de versiuni ale noastre suportă consecințele fiecărei fapte posibile din viața noastră."

Hmm, ce ziceți ? V-am convins să citiți cartea? 




Nota mea pentru această carte este 4/5.



                                                                                                                        Kisses, 
                                                                                                                                           Dweenie


6 comentarii:

  1. Frumoasă recenzia! Am trecut repede prin ea şi sper să citesc cartea într-o zi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Abia astept sa citesc si eu cartea, o are prietena mea, drci cred ca o voi citi cat de curand❤❤

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit si eu zilele acestea aceasta carte si mi-a placut foarte mult ideea autoarei

    RăspundețiȘtergere
  4. finalul...finalul asta mi a pus pus putin neuronul in miscare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh Doamne! Ideea mi se pare genială. Şi da, chiar m-ai convins să citesc această carte.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua, eu sunt Allison Howarts Dupa ce am fost în rela?ie cu Anderson ani de zile, s-a despar?it de mine, am facut tot posibilul sa-l aduc înapoi, dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult din cauza iubirii pe care o am pentru el, L-am implorat cu tot, am facut promisiuni, dar el a refuzat. I-am explicat problema mea prietenului meu ?i ea mi-a sugerat ca ar trebui sa contactez mai degraba o caseta de vraja care m-ar putea ajuta sa arunc o vraja pentru a-l readuce, dar eu sunt tipul care nu a crezut niciodata în vraja, nu am avut de ales decât sa-l încerc, eu i-a trimis caseta vraja ?i mi-a spus ca nu este nicio problema ca totul va fi bine înainte de trei zile, ca fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a aruncat vraja ?i surprinzator în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Fostul meu m-a sunat, am fost atât de surprins, am raspuns la apel ?i tot ce a spus a fost ca îi pare atât de rau pentru tot ce s-a întâmplat, încât a vrut sa ma întorc la el, încât ma iube?te atât de mult. Eram atât de fericit ?i m-am dus la el încât a?a am început sa traim din nou ferici?i împreuna. De atunci, mi-am facut promisiune ca oricine ?tiu ca are o problema de rela?ie, a? fi de ajutor unei astfel de persoane, referindu-l la ea singura casa de vraji reala ?i puternica care m-a ajutat cu propria mea problema. e-mail: ogagakunta@gmail.com pute?i sa-i trimite?i un e-mail daca ave?i nevoie de asisten?a sa în rela?ia dvs. sau în orice alt caz sau WhatsApp, la +2348069032895
    1) Vraji de dragoste
    2) Vraji de dragoste pierdute
    3) Vraji de divor?
    4) Vraji de casatorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vraji de rupere
    7) Alunga un iubit trecut
    8.) Dori?i sa va promova?i în vraja dvs. de birou / Loterie
    9) dori?i sa va satisface?i iubitul
    Contacta?i acest om grozav daca ave?i vreo problema pentru o solu?ie de durata
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere