24 feb. 2017

Instrumente Mortale - Cărți vs Film vs Serial

M-am gândit să fac un articol puțin mai diferit, în care să îmi exprim opinia cu privire la seria scrisă de Cassandra Clare, Instrumente Mortale
După cum știți, după această serie au aparut două tipuri de ecranizări, prima fiind un film al primei cărți, numit The Mortal Instruments: City of Bones, iar a doua ecranizare constă într-un serial, numit Shadowhunters.
Trebuie să precizez că este strict opinia mea personală și poate voi aveți o cu totul altă părere. 


1.Cărțile


Cărțile sunt absolut superbe. Nu se compară nici cu filmul, nici cu serialul. NICIODATĂ
Stilul Cassandrei Clare te atrage încă de la primele pagini, iar universul pe care aceasta a reușit să-l creeze, e absolut fantastic. Îmi plac mult personajele pe care le-a conturat Cassie, sunt perfecte pentru mine. Nu ai cum să nu îți găsești cel puțin un personaj preferat. În cazul meu, cred că am mai bine de 5 personaje preferate doar în Instrumente Mortale. Firul epic este captivant, descrierile nu tind să devină plictisitoare, iar acțiunea se desfășoară cronologic. 

Veți avea parte de multe scene pline de umor, unele replici vă vor face să râdeți cu lacrimi (mai ales prietenia ciudată dintre Jace și Simon), și sigur veți shippui și voi pe cineva. Eu shippuiesc :

 Clace - Clary+Jace



 Sizzy - Simon+Izzy



Malec - Magnus+Alec

Malec e cuplul meu preferat dintre toate.


Cred că este singura serie în care am găsit și un personaj negativ care să fie pe placul meu. Nu prea mi se întâmplă asta, pentru că nu suport personajele negative, dar în acest caz, se pare că îmi cam place de Sebastian Morgenstern.




2.Filmul


Părerea mea despre acest film nu este chiar negativă, dar nici pozitivă. Știu că o să primesc mult hate pentru asta, dar nu mi-a plăcut filmul absolut deloc. Mi-au plăcut actorii care au fost aleși pentru rolurile lui Jace și Clary.



Jamie Campbell Bower și Lily Collins și-au interpretat rolurile cum trebuie, se vede că au intrat în pielea personajelor, dar acțiunea m-a plictisit atât de tare, încât am abandonat filmul pe la jumătate. Nu m-a prins deloc, am tras de el cât am putut ca să îl termin, dar nu am reușit decât să adorm. Nu mi-au plăcut actorii aleși pentru rolurile lui : Alec, Izzy, Simon, Valentine. Nu se potrivesc deloc, nici măcar nu seamănă cu descrierea lor din carte (Alec pare bătrân, deși în carte are 18 ani, Izzy nu e brunetă cum ar trebui să fie, Simon pare un tocilar prost fără pic de umor, iar Valentine mă duce cu gândul la un pirat). Deși au respectat cât de cât acțiunea, filmul nu a prins la public. De ce ? Pentru că nu se întâmplă nimic palpitant, totul se mișcă atât de încet, încât te obosește. 
Dacă filmul ar fi atât de bun după cum afirmă alții, s-ar fi continuat filmările pentru restul filmelor. 


Trailerul filmului :



3.Serialul


Deși mulți au păreri negative despre serialul produs de Freeform, eu îl prefer în detrimetrul filmului. Da, nici mie nu îmi plac actorii care au fost aleși pentru Clary și Jace. Nu există nicio chimie între cei doi, lipsește sarcasmul lui Jace și se observă că aceștia joacă și nu au intrat cu adevărat în pielea personajelor. DAR, multe puncte bonus pentru restul personajelor. Dacă primul film a fost un eșec total pentru mine în ceea ce privește personajele mele preferate, de data asta m-am putut bucura de un cast potrivit. Alec, Izzy, Magnus și Simon sunt ceea ce mi-am imaginat. Sunt perfect aleși, de la descrierea lor fizică, până la comportament. Dacă ar fi dat greș și cu aceste personaje, nici nu mă osteneam să îl vizionez. Dar pentru ei mă uit cel mai mult.

Matthew Daddario în rolul lui Alec Lightwood

Harry Shum Jr. în rolul lui Magnus Bane

Emeraude Toubia în rolul lui Isabelle Lightwood

Alberto Rosende în rolul lui Simon Lewis.


Îmi place că serialul pune accent și pe cuplul Magnus-Alec, unul dintre preferatele mele și nu totul se învârte în jurul lui Jace și Clary. Acțiunea mi se pare mai palpitantă și chiar dacă nu respectă cărțile, mi se pare mai interesant așa. De aceea este serial adaptat după cărți. Dacă ar fi totul ca în carte și aș ști ce se întâmplă, nu m-aș mai uita cu același interes.
Coloana sonoră este.. nu am cuvinte. Mă simt ca și cum aș fi în lumea vânătorilor de umbre, de fiecare dată când începe o piesă cântată de Ruelle

.

Fanii ar trebui să fie mulțumiți că au primit și această oportunitate, de a urmări un serial bazat după cărțile Cassandrei Clare, după ce filmul a fost catalogat ca fiind un dezastru. 

Trailerul serialului :



Nu-mi săriți în cap că îmi place serialul mai mult decât filmul. E doar părerea mea.
Voi ce părere aveți ? 


16 comentarii:

  1. eu sunt fana filmului, nu imi plac actorii din serial cu toate astea il urmaresc

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a plăcut Clary din film, Jace din serial și MAlec și Alec din serial❤❤❤❤

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu am vazut nici filmul nici serialul si nu am citit nici cartile :D . Dar am sa caut filmul de curiozitate ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am văzut filmul și serialul, nu am citit decât prima carte și sincer nu mi-a plăcut nimic. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu prefer mereu cărţile, nu filmele. N-am citit seria, dar am auzit foarte multe lucruri bune despre ea. Momentan mi-e cam imposibil să cumpăr atât de multe cărţi...

    RăspundețiȘtergere
  6. Total de acord cu ceea ce ai spus despre carti. Ele niciodata nu se vor compara filmele/serialele.
    Ei bine, cand vine vorba despre serial, parerea mea se schimba. Este cel mai oribil serial pe care l-am vazut vreodata.
    Actorii, cu exceptia catorva, nu stiu sa-si joace rolurile. Fata care o interpreteaza pe Clary (nu stiu cum o cheama) nu prea are treaba cu ceea ce se intampla in jurul ei, mi se pare ca, indiferent de situatie, ea are aceeasi expresie faciala, mimica :))
    Dominic, cel care se afla in rolul lui Jace... unde este sarcasmul lui Jace? Unde sunt afirmatiile ironice, glumele lui Jace? Unde este Jace? Nici el nu prea are treaba cu personajul.
    Emeraude, cea care o joaca pe Izzy, nu am o problema cu ea, chiar stie sa-si faca treaba, problema este ca eu nu asa mi-o imaginam pe Izzy, si nu ma refer la fizic.
    Un lucru care m-a enervat FOARTE tare este ca au schimbat actiunea din carti si evenimetele. Dece ai face asa ceva?
    Ca sa nu mai zic de faptul ca au introdus personaje noi care n-au nicio treaba cu cartile. De ce au facut asta? Va ramane un mister pentru mine :))
    Nu sunt vreo mare fana a filmului, dar, spre deosebire de serial, aici, cel putin pana pe la jumatate, se respecta niste chestii din carti :))
    Mie mi-au placut actorii din film, si mi-o placut si cum si-au jucat rolurile.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bianca Tirnoveanu24 iunie 2017 la 15:58

    Eu nu am apucat decat sa citesc Orasul de sticla si sa ma uit la Orasul Oaselor.Jace si Clare mi-au placut foarte mult.Nu tin minte tot filmul deoarece l-am vizionat acum vreo 3 ani cred,dar stiu ca mi-au placut si inca fac parte din clasamentul meu de 'cupluri preferate".Totusi,chiar daca mi-a placut filmul nu se poate compara cu cartea.Cartea bate filmul fara nici-o discutie.la vanatorii de umbre se uita sora mea si pare destul de incantata de actori dar s-ar putea ca mie sa nu-mi placa.Iti apreciez munca depusa si sunt partial de partea ta������

    RăspundețiȘtergere
  8. Mare păcat de Jace si Clary ! Dacă foloseau actorii din film în serial ... era perfect ! Merită cărțile

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu nu sunt de acord cu afirmatiile voastre despre serial , cei doi actori din rolurile lui Jace si Clary chiar sunt cei mai potriviti .În schimb, sunt de acord cu ceea ce ai spus despre film, o mare pierdere de timp , foarte plictisitor ...Si actori , nu tocmai frumosi.Cei care joaca în serial sunt perfecti( toti) , dar cei care joaca în film sunt oribili( mai ales Clary si Jace) .

    RăspundețiȘtergere
  10. Si am uitat sa spun ca serialul e fantastic, actori superbi...Nu ai cum sa te plictisesti .Ador serialul , la fel si actorii din serial.

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi place mult serialul nu am vazut filmul si nici nu am citit cărțile!As vrea să știu dacă mai apare continuarea sezonului 3...???

    RăspundețiȘtergere
  12. Tocmai ce am terminat de văzut filmul.. O porcărie! Serialul e cu mult peste film, cât despre cărți nu pot zice nimic deoarece nu le-am citit.. Serialul e perfect, mai puțin fata care o joaca pe Clary și, faptul ca este cam multa dramă... Cat despre film... Ma plictisit total.. Personaje total urâte, și pe lângă asta.. Nu prea am înțeles mare lucru..

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu am citit toată seria de cărți și sunt fascinată în felul în care scriitoarea a reușit să exprime toate emoțiile și, să fii atentă la fiecare un detaliu oricât de mic ar fi. În prezent această lume într-un mod aparte. Filmul a a fost destul de slab pentru că era axat doar pe Clary și Jace,iar în rest era plictisitor. Serialul adevărat că a schimbat multe detalii din carte, nu cum a făcut filmul, pentru că acolo era exact ca în carte. În serial fiecare personaj avea un rol important, precum în carte. Dar sincer cartea e cea mai buna!

    RăspundețiȘtergere
  14. Serialul este genial de captivant, la final am plâns! Filmul e mișto, dar mai vreau continuarea, gen carte versus film!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ador serialul ,actorii și tot ce tine de el. L-am văzut de 4 ori . Din păcate filmul nu este bun deloc ,parca e o copie ieftina . Carțile nu le-am citit sper sa am ocazia cat mai curând.

    RăspundețiȘtergere