14 apr. 2018

De vorbă cu Eliza Mazilu, autoarea seriei „Stele întunecate”


De curând am citit Răzbunarea îngerului căzut şi m-am gândit că v-ar plăcea să o cunoașteți și să o descoperiti pe autoarea cărții, Eliza Mazilu. Tânăra care a scris două cărți extrem de frumoase, pe care vi le recomand cu drag, a răspuns cu drag interogatoriului nostru. 

‭Descrierea autoarei

    • C‭ă‬r‭ț‬ile pe care le citesc ‭ș‬i pe care le scriu m‭ă‬ definesc ca ‭ș‬i persoan‭ă‬. ‬Mintea mea este mereu un amalgam de idei și posibilități, deși nu le pot 
‭pune mereu pe hârtie. 
Am optisprezece ani, sunt îndrăgostită de cuvintele înșirate pe pagini și ador să visez cu ochii deschiși. Visul meu cel mai mare este să-mi pot vedea cărțile pe rafturile librăriilor din întreaga lume. ‬


1. Cum a apărut ideea cărții? 

‭Ideea s-a n‭ă‬scut din pasiunea mea pentru lumea supranatural‭ă‬ ‭ș‬i ‬
creaturile ei, precum îngerii și demonii. Cartea se învârte în jurul lor și a ‭abilităților pe care le posedă. Inițial nu era nimic serios, doar un mic ‬‭proiect pe care credeam că îl voi abandona, dar mă atașasem atât de ‬
‭tare de personaje și de lumea lor încât n-am putut renunța. ‬

2. Eu îl ador pe stăpânul infernului,  Lucifer, și pot să afirm că mă identific în el. Tu ai vrun personaj din cartea ta cu care te poți identifica?

‭Deși îl ador pe Luc, aș spune că mă identific cel mai mult cu Jocelyn, deoarece amândouă suntem persoane independente, încăpățânate și care spunem lucruri nepotrivite în momente și mai nepotrivite. ‬

3. De ce ai ales ca personajele tale să reprezinte Binele și Răul? 

‭Ele sunt catalogate ca fiind rele și bune la început, fiecare ținând cu partea lui. Deși la început fiecare personaj încearcă să dovedească faptul că acea etichetă de "bine" sau "rău" li se potrivește, cu timpul adevărul iese la iveală și încetează să mai pretindă că sunt altcineva. Luc și Jo au fost inamici la început, dar cu timpul Luc a renunțat să mai încerce să pară malefic în fața ei iar ea a încetat să-l considere un monstru, pentru că nu a fost niciodată unul. L-am ales pe el pentru ea pentru că sunt două fețe ale aceleiași monezi -- diferite, dar la fel acolo unde contează. Se acceptă așa cum sunt și ar face orice unul pentru celălalt.‬

Citat 🔝
 - Poate că la început te-am urât și voiam să fiu cât mai departe de tine. Dar acum mi-aș dori... făcu o scurtă pauză, înghitindu-și lacrimile. Mi-aș fi dorit să ne aflăm în alte circumstanțe. Să fi avut mai mult timp. Îmi pare rău.

4. Ce te inspiră să scrii și te face în același timp să continui să construiești propria ta lume? 

 ‭Lumea din jurul meu dar și imagini cu lumi și personaje fantastice care stârnesc noi idei în mintea mea. ‬Pentru mine, scrisul înseamn‭ă‬ libertate. M‭ă‬ define‭ș‬te ‭ș‬i m‭ă‬ ajut‭ă‬ s‭ă‬-mi exprim toate gândurile ‭ș‬i ideile prin intermediul unor personaje rupte din aceast‭ă‬ lume. Chiar dac‭ă‬ uneori este dificil ‭ș‬i cople‭ș‬itor, îmi aduc aminte motivul pentru care am început ‭ș‬i de ce iubesc atât de tare să scriu.

5. Ce planuri ai pentru viitor? 

Nimic nu e sigur atunci când e vorba de viitor, dar știu că indiferent de ce se va întâmpla, eu voi continua să scriu cu aceeași pasiune și sa creez cât mai multe lumi.

6. A existat cineva din familie care a citit cartea și a avut o părere negativă despre ea? 

 Din fericire, nu. Feedback-ul lor a fost unul foarte pozitiv, ceea ce m-a bucurat foarte tare.

7. De ce te atrage mai mult genul fantasy și nu cel de dragoste?  

Pentru că acest gen îți oferă mult mai multe posibilități. Cred că atunci când citești sau scrii o carte de dragoste, îți îndrepți toată atenția către relația dintre personaje, iar eu prefer să scriu scene pline de acțiune și conflicte. Poți să introduci oricând iubirea într-o carte, dar cred că atunci când această iubire ia naștere într-o lume fantastică este mult mai intensă și semnificativă. Iubesc să scriu despre creaturi mitice, despre lumi unde eu decid care sunt regulile și despre personaje cu nenumărate puteri pe care nu le poți găsi într-o carte de dragoste.  

8. Dacă ai început deja să scrii următoarea ta carte, dorești să  împărtășești cu noi câteva amănunte despre ea? (chiar și un fragment) 

Da, este o carte bazată pe elfi iar acțiunea are loc într-o lume numită Aelford, iar unul din personajele principale este Emryn, o sclavă. Acesta este un mic fragment din primul volum:

 - Trăim într-o lume crudă, șopti ea, vocea ei rece și lipsită de orice emoție. Suntem înconjurați de ură, lăcomie și cruzime. Vei întâlni foarte puțini elfi buni, asta datorită felului în care am fost obligați să trăim de secole bune. Când fratele meu mi-a spus despre tine și de potențialul tău enorm, l-am rugat să nu te ia de acolo. L-am rugat să te lase în Aelwic, unde erai complet indiferentă la ce se întâmplă aici. Dar spunea că miza e prea mare și timpuri negre se apropie, așa că a decis să fie egoist și să te ia de acolo, cu toate că îți era mult mai bine decât aici.

- Eram o sclavă, reuși ea să spună, strângând cu mâna liberă brațul scaunului. 

Ochii înflăcărați ai Asteriei o ațintiseră, menținând contactul vizual pentru câteva momente. Emryn nu îndrăzni să-și coboare privirea sau să se ferească.

- Tot ce ai făcut a fost să dai la schimb o pereche de lanțuri pentru altele, zise în timp ce-și frecă brățara de la mână, propriul ei lanț.

9. Te-ai gândit vreodată la un triunghi amoros pentru cărțile tale? 

 Nu, nu-mi place absolut deloc să scriu despre triunghiuri amoroase, deși în noua mea carte am creat unul. Mereu l-am considerat pe Gabe ca fiind un frate pentru Jocelyn și nu mi i-am putut închipui niciodată împreună.

10. Ai un citat după care te ghidezi în viața? Dacă da, care este acela? 

Am multe citate preferate, dar două dintre ele sunt "The world will be saved and remade by the dreamers" și "Only you decide what breaks you", din cărțile mele preferate -- Throne of Glass & A Court of Thorns and Roses.


Și cum îmi doresc ca acest interviu să fie unul diferit, te provoc să ne spui ceva despre tine, ceva ce nu știe nimeni. 

 Am un jurnal pentru toate personajele mele unde scriu fiecare amănunt despre ele pentru a le contura mai bine personalitatea (și dacă vreau să îi omor sau nu..) si o groază de poze care mă ajută să mi-i imaginez mai bine.

Citat🔝
Nu trebuie să plângi pentru că ești diferită, ar trebui să fii fericită că nu ești precum restul. Lucrurile obișnuite nu sunt pentru tine, credeam că știi deja asta.


Achiziționează cele două cărți din seria Stele întunecate de Eliza Mazilu de aici.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu