17 sept. 2017

Recenzie - „Aeria” de Maria Dahvana Headley



   Titlu: Aeria
   Autoare: Maria Dahvana Headley
   Editura: Corint
   Colecția: Leda Edge
   Nr. de pagini: 304
   Serie/Duologie: Magonia
   Disponibilăaici.
   Rating: ★★★★
Aza Ray s-a întors pe Pamânt. Prietenul ei, Jason, este în culmea fericirii.
Familia îi este vindecată. Ea duce o viață normală sau pe cât de normală poate fi, dacă ți-ai petrecut ultimul an murind, trezindu-te pe o navă și descoperind că propriul tău cântec poate schimba lumea.
Și într-adevar… nu este o viață normală. O parte din Aza tânjește după lumea din nori, oricât de mult i-ar iubi pe cei de pe Pământ. Când paranoia lui Jason legată de siguranța Azei îl determină să facă o greșeală teribilă, Aza devine ea însăși o fugară în Magonia, nevoită să se confrunte cu mama ei, Zal Quel, o ființă radicală, însetată de sânge, proaspăt evadată, și cu Dai, partenerul ei de cântat. Aza trebuie să călătorească pâna la capatul lumii în căutarea unei arme legendare, Stolul, într-o aventură care o va schimba pentru totdeauna.
În această continuare extraordinară a fascinantului roman Magonia, o fată trebuie să facă o alegere imposibilă între două familii, două cămine… și două versiuni ale propriei personalități.
Aeria reprezintă continuarea Magoniei, o carte palpitantă ce are un subiect inedit și pe care am avut ocazia să o citesc acum un an și ceva. Deși a trecut ceva timp de la publicarea primului volum, trebuie să afirm că mi-a plăcut atât de mult și m-am atașat atât de tare de personaje, încât nu am avut probleme în ceea ce privește uitarea conținutului chiar și după acest timp. Ceea ce este o raritate în cazul meu.
 Am început lecturarea cărții Aeria încrezătoare, știind că mă va aștepta o călătorie fantastică într-o lume în care cântecul este principalul mod de comunicare între viețuitoare și nu m-am înșelat. Chiar nu m-am putut desprinde de tărâmul magonian până când am ajuns la sfârșit. 

Cred că mi-a plăcut acest volum mai tare decât primul. De ce?
 Deoarece a reușit să îmi capteze atenția încă de la început, ceea ce cu Magonia nu prea reușisem decât după 100 de pagini. Am avut parte de multă acțiune și suspans, iar finalul a fost mulțumitor. Cu siguranță urma să sufăr multă vreme dacă nu aveam parte de o încheiere a acestui univers magnific așa cum merita.

Limbajul a fost încărcat de cuvinte semnficând denumirea diverselor creaturi fantastice și sincer, mi se încurcau pe limbă la pronunție, dar nu a fost asta o problemă pentru mine. Am fost încântată că pot citi ceva atât de uimitor și original. 

Eu recomand din suflet ambele volume și chiar vă invit să pășiți în universul magonian, pentru că trebuie să mai evadăm din când în când de monotonia zilelor noastre.
Îndrăznește să citești ceva care să te scoată din atemporalitatea obișnuită!
Alege Magonia pentru o excursie de neuitat!

Citește și recenzia primului volum - aici.


   Pentru a înțelege acțiunea cărții Aeria, este necesară o scurtă recapitulare a cărții întâi.Aza Ray, o adolescentă despre care se credea că suferă de o boală incurabilă, de care nimeni nu a auzit și pe care niciun antidot nu o putea              vindeca, a aflat de ce avea deficiențe respiratorii: nu este o pământeancă, ci este o ființă născută în ceruri, într-un tărâm ascuns în nori.                                            După călătoria sa în ținutul Magonia, casa ei adevărată, Aza află mai multe despre identitatea sa decât se aștepta. Mama sa reală este Zal Quel, căpitanul corabiei Amina Pennarum, iar aceasta încearcă să o convingă pe fiica ei că pământenii ('înecații') trebuie să moară pentru ca poporul lor să poată trăi în pace și să aibă destule resurse de hrană ce se găseau doar pe pământ. În finalul cărții se face drepate, Zal ajungând la închisoare, iar Aza înapoi pe pământ alături de cel mai bun prieten al ei, Jason.

În Aeria totul începe liniștit. Aza se află înapoi acasă, alături de familia care a crescut-o și de cel care a crezut mereu în ea. Deși nu mai este vechea Aza și are o cu totul altă înfățișare, lumea din jurul ei se comportă la fel ca înainte. 

În general nu sunt genul ăla de fată care se gătește, nici măcar la ocazii. Am fost născută pe dos față de ceilalți și tot pe dos am rămas. Pe trei sferturi pirat, pe un sfert extraterestru. Așa că port toate straturile astea de haine și un singur strat cu adevărat important și integrant, care nu e chiar haină, dar ar putea foarte bine să fie. Este cochilia. Pielea pe care am luat-o de pe corabia cerească. Cea care îmi acoperă corpul magonian.

Nu mult a durat liniștea, însă, căci Aza urma să fie răpită într-o noapte, după aniversarea ei. Cea mai mare surpriză pentru mine a fost faptul că Jason a fost cauza acestei răpiri, deși el este cel care o iubește cel mai mult. Deoarece dorea să o protejeze cu orice preț, Jason lucra în secret cu o organizație anti-magonieni, dar aveau intenții pure în ceea ce o privește pe Aza. Sau cel puțin așa părea.
Când discrepanța dintre esență și aparență a fost distrusă și de fapt totul fusese doar un joc, în care Jason a intrat orbește din dorința de a-și proteja persoana iubită, toate speranțele încep să se năruie.

 Jason se simte neputincios, Aza se simte trădată.

Trecând prin niște evenimente miraculoase, Aza reușește să scape din locul în care fusese ținută ostatică împreună cu copia ei fidelă (veți vedea voi la ce mă refer) și se înalță ajungând din nou în Magonia. 


Avem parte de întâmplări WOW și din perspectiva lui Jason. A cam rămas același tocilar, pasionat de științe, de absolut, un fel de filosof dacă mă întrebi pe mine. Dar ceva pare-se că s-a schimbat. Iubirea pentru Aza este din ce în ce mai copleșitoare, acesta fiind în stare de orice pentru a o avea lângă el și a o ști în siguranță. Când lamentabil dă greș, acesta va face tot posibilul și neposibilul pentru a o recupera pe iubita lui, ajungând în Magonia împreună cu sora adoptivă a lui Aza, Eli. 

Toată acțiunea captivantă a cărții se desfășoară în tărâmul Magonia. Ceea ce am prezentat eu reprezintă, de fapt, o introducere a ceea ce se va întâmpla mai departe. 
Dacă vor reuși ce și-au propus protagoniștii noștri, Aza și Jason, rămâne de văzut.
Cert este că există un drum lung de parcurs pentru atingerea scopurilor și este nevoie de mult curaj și perseverență. 

Aza vrea doar să fie pace între cele două lumi și să trăiască fericită alături de familia sa.
Jason dorește cu orice preț să recâștige inima Azei, chiar și după ce a trădat-o.

Ești curios ce se va întâmpla în Magonia? 
Și eu am fost curioasă. Chiar a meritat așteptarea acestui volum și nu regret că l-am citit.

În final, vreau doar să spun că această duologie și-a câștigat un loc aparte în inima mea și că mereu o voi recomanda și altor persoane. 
Dacă sunteți în căutare de noi lumi, Magonia este alegerea perfectă. Mai ales dacă sunteți împătimiți ai genului fantasy. 

Această carte a fost trimisă spre recenzare de către Editura Corint, cărora le mulțumesc din suflet!
Intrați pe site-ul Editurii Corint pentru a fi la curent cu noutățile și promoțiile lor.

Achiziționează Aeria, de Maria Dahvana Headley, de aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu