30 iun. 2017

Cele treisprezece motive || Impresii - Carte vs Serial


Aceasta nu este o recenzie cum obișnuiesc eu să fac. E mai mult ca o impresie cu privire la fenomenul Cele treisprezece motive și am să vă spun părerea mea. De ce trebuie să citiți cartea/urmăriți serialul.
Sincer, în ciuda părerilor controversate cu privire la acest subiect, eu una găsesc această carte ca fiind destul de interesantă şi consider că merită citită. Dacă, printr-un miracol, nu ați auzit de ea până acum, iată despre ce este vorba:
 Hannah Baker s-a sinucis, lăsând în urma ei treisprezece casete audio, pe fiecare dintre ele aflându-se unul dintre motive. Iar Clay Jensen, băiatul care o plăcea, este pe cale să afle de ce este pe aceste casete.
Eu una am vizionat serialul dintr-o pură coincidență, nefiind conștientă că este o ecranizare; sau că va ajunge un subiect atât de popular şi dezbătut. Însă vizionând mai întâi serialul, am ajuns să apreciez diferențele dintre carte şi serial mai bine şi nu mi-am stricat experiența în vreun fel. Iar diferențele dintre carte şi serial nu sunt atât de mari încât să-ți consume sufletul și să nu te lase să dormi noaptea; chiar dacă s-au scris multe articole ori s-au făcut multe videoclipuri pe această temă.


Încă de la început am avut un interes masiv pentru poveste şi subiectele pe care le aborda. Chiar dacă acestea sunt considerate a fi de domeniul taboo de multă lume, consider că dacă ignorăm problemele de acest gen, nu vom ajunge să rezolvăm nimic.

Deşi toată lumea se plânge de faptul că nu există diferențe între carte şi serial, nu multă lume realizează că acestea sunt create strategic pentru a avea impact la o audiență mai numeroasă. Iar anumite scene şi situații din serial au fost create într-o aşa manieră încât publicul să fie conştient de faptul că aceste probleme există, şi că nu le putem întoarce spatele, deoarece fenomenul de bullying există atât în domeniul cibernetic, cât şi în incintele liceelor, şcolilor sau în afara acestora, ba chiar într-un număr mare de situații, iar autorul a prezentat problemele din punctul de vedere al tinerilor, care sunt supuși la presiunea creată de grup pentru a se putea integra social.

Fiindcă în lanțul trofic din societatea creată şi prezentată, fie eşti vânzătorul, fie mâncarea. 
Totuși, chiar dacă ni se pare o situație puțin probabil să se întâmple în viața reală, nu putem ignora ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Aşadar, fie că ne regăsim în victimă, fie în agresor, ceea ce contează este e să ne dăm seama de situația în care suntem expuşi şi să luăm atitudine pentru ca fenomenul de bullying să înceteze.


Consider acest articol ca fiind unul informativ cu impresiile lăsate atât de carte, cât şi de serial, ce prezintă de fapt, aceeaşi poveste. Genul de poveste care ajunge să te obsedeze, fie şi pentru o perioadă scurtă de timp, şi să lase o urmă sau o impresie asupra ta.
Aşadar, în cazul în care căutați o lectură cu adevărat ieșită din tipare, bună pentru orice tip de cititori, eu recomand cu onestitate lectura volumului Cele treisprezece motive.


Cartea o găsiți la Leda Edge - click aici pentru a o achiziționa
Serialul este marca Netflix și îl puteți viziona online


7 comentarii:

  1. Mi a plăcut foarte mult serialul, sincer, am tot stat si tras de el sa il termin sau nu, mi am luat tot timpul necesar, la fel cum a facut si Clay in timp ce asculta casetele Hannei. Am auzit de persoane care l-au terminat intr o zi, dar eu nu cred ca rezistam emoțional. Am fost devastata la final, chiar daca stiam ca Hanna e moarta, dar toata povestea in sine e tulburatoare. Cartea vreau sa mi-o achizitionez in engleza, dar nu contează pentru mine care sunt diferentele intre serial si roman. Ideea e ca noi trebuie sa invatam ceva din tot ce se intampla acolo. Astept cu nerăbdare sezonul doi, întrucât vreau da vad daca si restul oamenilor de pe acele casete au inteles ceva din aceasta mica moștenire audio pe care le a lăsat-o Hanna. Recenzia sau discutia asta, cum vrei sa o numesti, mi-a plăcut foarte mult, e una din preferatele mele.💕

    RăspundețiȘtergere
  2. cartea nu am citit o inca, dar am vazut serialul si mi s a parut foarte tulburator. nici nu imi pot imagina cum este sa fii in locul Hannei, dar, din pacate, prea putine persoane realizeaza consecintele fenomenului bulliyng.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am să adaug serialul la vizionări ! Imediat ce termin SPN și Lucifer

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu de ce nu știam că este ecranizare la această carte? Chiar mă voi uita si sper că nu va fi trist, astfel voi regreta că m-am uitat😀😊

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu de ce nu știam că este ecranizare la această carte? Chiar mă voi uita si sper că nu va fi trist, astfel voi regreta că m-am uitat😀😊

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred că este ceva de învățat din această carte, totuși nu cred că va fi preferata mea,nu aunt fană a cărților triste dar cred că voi trage cu ochiul la serial 😊

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am urmarit intai serialul si apoi am citit cartea. Ecred ca pentru prima data cand nu m-a mai deranjat ordinea in care am ales sa fac lucrurile. Atat cartea cat si serialul m-au fermecat si parerile negative pe care le-am auzit la adresa cartii, sicer nu mi s-au parut justificate. Serialul respecta in mare masura cartea si poate asta sa fie un motiv pentru care sa nu mai fi fost atras si de actiunea cartii. Sa mai faci asfel de articole pentru ca sunt foarte frumoase

    RăspundețiȘtergere